کد خبر : 22082
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
-

تیراندازی به اعضای کنگره آمریکا/ وضعیت «عضو ارشد مجلس نمایندگان» وخیم است

تیراندازی به اعضای کنگره آمریکا/ وضعیت «عضو ارشد مجلس نمایندگان» وخیم است

به گزارش قائم آنلاین،برخی منابع خبر از وقوع تیراندازی به اعضای کنگره آمریکا دادند، گفته شده یک فرد مسلح با ورود به زمین بیس‌بال الکساندریا در ویرجینیا در نزدیکی واشنگتن به سمت تعدادی از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا تیراندازی کرده است. رادیو فردا در این مورد گزارش داد: پزشکان می‌گویند استیو اسکالیس، عضو

به گزارش قائم آنلاین،برخی منابع خبر از وقوع تیراندازی به اعضای کنگره آمریکا دادند، گفته شده یک فرد مسلح با ورود به زمین بیس‌بال الکساندریا در ویرجینیا در نزدیکی واشنگتن به سمت تعدادی از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا تیراندازی کرده است. رادیو فردا در این مورد گزارش داد: پزشکان می‌گویند استیو اسکالیس، عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا، که در پی تیراندازی یک مرد مسلح به اعضای کنگره آمریکا، زخمی شده بود، در وضعیت بحرانی قرار دارد. همچنین رئیس‌جمهوری آمریکا از نماینده زخمی عیادت کرده‌ است.

به گفته این منبع؛ تیرانداز که «جیمز هاجکینسون» نام دارد، ۶۶ ساله و اهل ویرجینیا بود. او در جریان تیراندازی و واکنش محافظان، کشته شده‌است. گفته شده فرد ضارب پیش‌تر اقدام به انتشار نوشته‌هایی علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، و اعضای حزب جمهوری‌خواه کرده‌است.

گفته شده اعضای جمهوری‌خواه کنگره در زمان واقعه، در حال تمرین برای شرکت در یک مسابقه خیریه بیسبال بودند.

نیروهای پلیس و امدادی در محل

استیو اسکالیس، عضو ارشد حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان، در جریان تیراندازی و اصابت گلوله به لگنش زخمی شد. شماری از نمایندگان، از جمله برد ونستراپ، که پزشک است، تا رسیدن نیروهای امدادی تلاش کرده‌اند جلوی خونریزی را گرفته و به آقای اسکالیس کمک کنند. دقایقی بعد او به بیمارستان منتقل شد، اما پزشکان می‌گویند در وضعیت بحرانی‌ست و به عمل جراحی بیشتری نیاز دارد.

ساعاتی پس از واقعه تیراندازی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به دیدار نماینده زخمی رفته‌است. آقای ترامپ، آقای اسکالیس را «یک دوست واقعی»، «فردی میهن‌پرست و یک مبارز» توصیف کرده‌ و گفته «او از این جراحت نجات پیدا می‌کند».

ضارب

جیمز هاجکینسون، فرد مهاجم، که با یک اسلحه لوله‌بلند به محل تمرین نمایندگان حزب جمهوری‌خواه رفته بود، مکررا به سوی نمایندگان تیراندازی کرده، تا در نهایت در پی تیراندازی محافظان، زخمی، و در پی جراحت کشته شده‌است.

خبرگزاری رویترز به نقل از جو بارتون، نماینده و مدیر تیم بیسبال جمهوری‌خواهان، گفته «وقتی او شروع به تیراندازی کرد، برای کشتن بود. خدا را شکر، تیرانداز ماهری نبود». نمایندگان می‌گویند صدای تیراندازی مانند صدای ترقه بود و سپس شماری از همکاران خود را دیده‌اند که روی زمین دراز کشیده و با چوب بیسبال تلاش می‌کنند از خودشان محافظت کنند.

پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق در مورد واقعه است. تیم اسلیتر، یکی از بازرسان ویژه اف‌بی‌آی، از توضیح در در مورد این پرسش‌ها که آیا مهاجم قصد انتقام‌گیری از جمهوری‌خواهان را داشته، خودداری کرده‌است. در حال حاضر هیچ‌کس در ارتباط با واقعه تیراندازی در بازداشت نیست./ر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =