کد خبر : 21727
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
-

آغاز هفتمین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و سوئیس

آغاز هفتمین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و سوئیس

به گزارش قائم آنلاین،هفتمین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و سوئیس، از روز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه در برن آغاز به کار کرد. هیات حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر، در اولین برنامه خود با حضور در دادگاه کانتون سولوترن، ضمن بازدید

به گزارش قائم آنلاین،هفتمین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و سوئیس، از روز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه در برن آغاز به کار کرد.

هیات حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر، در اولین برنامه خود با حضور در دادگاه کانتون سولوترن، ضمن بازدید از این دادگاه، با رئیس دیوان عالی آن گفت‌وگو کرد.

در ادامه، در جلسه ای با حضور دادستان کانتون راهکارهای تسریع در دادرسی و چگونگی صدور احکام کیفری به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

دادستان کانتون سولوترن در ابتدای نسشت، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وظایف دادستانی در رسیدگی قضایی، اظهار کرد: دادستان‌ها از این اختیار برخوردارند که در جرائمی که مستوجب مجازات کمتر از ۶ ماه حبس می‌باشد، شخصاً و بدون ارجاع موضوع به دادگاه تصمیم گرفته و مبادرت به صدور حکم کنند.

بنا به اظهارات وی، این موضوع که یکی از مهمترین شیوه های تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی و ارجاع کمتر پرونده ها به دادگاه است، موجب شده تا حدود ۲۷ هزار پرونده از این کانتون با جمعیت ۲۰۰ هزار نفری در مرحله دادسرا حل و فصل شود.

رییس دیوان عالی کانتون سولوتُرن نیز یکی دیگر از راهکارهای تسریع در دادرسی در نظام قضایی سوئیس را توافق متهم، شاکی و قاضی برای خلاصه کردن مسیرهای دادرسی قضایی خواند و ابعاد آن را تشریح کرد.

در ادامه، اعضای هیات ایرانی نیز تجربیات نظام قضایی در کاهش اطاله دادرسی و فرایند صدور احکام را تشریح کردند.

لازم به توضیح است از سال ۱۳۹۵، گفت‌وگوهای سیاسی، منطقه‌ای و حقوق بشری و قضایی ایران و سوئیس در چارچوب نقشه راه توافق شده فیمابین روسای جمهور دو کشور، در قالب گفت‌وگوهای سطح بالای دو کشور متمرکز و به طور همزمان انجام می شود.

در این دور از گفت‌وگوهای حقوق بشری، بیگی مشاور رئیس قوه قضائیه، حسینی رئیس مجتمع قضایی کارکنان دولت و غائبی رئیس اداره حقوق بشر وزارت امور خارجه نیز حضور دارند./ر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =