کد خبر : 20471
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
-

اتهام زنی دونالد ترامپ و رئیس برکنار شده اف‌بی‌آی علیه یکدیگر

اتهام زنی دونالد ترامپ و رئیس برکنار شده اف‌بی‌آی علیه یکدیگر

به گزارش قائم آنلاین،دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که روز جمعه (نهم ژوئن – ۱۹ خرداد) در کاخ‌سفید برابر خبرنگاران حاضر شده بود، گفت بعد از اظهارات روز گذشته کومی در کنگره “خیالش راحت شده” که “نه در مظان اتهام و تحقیقات اف‌بی‌آی است و نه تلاشی برای اختلال در روند قضایی” کرده است. رئیس

به گزارش قائم آنلاین،دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که روز جمعه (نهم ژوئن – ۱۹ خرداد) در کاخ‌سفید برابر خبرنگاران حاضر شده بود، گفت بعد از اظهارات روز گذشته کومی در کنگره “خیالش راحت شده” که “نه در مظان اتهام و تحقیقات اف‌بی‌آی است و نه تلاشی برای اختلال در روند قضایی” کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین جیمز کومی، رئیس برکنار شده اف‌بی‌آی را “درز دهنده” اطلاعات معرفی کرده است؛ اشاره‌ای به انتشار محتوای یادداشت‌های کومی از گفتگوهایش با رئیس جمهوری آمریکا.

همزمان، کنگره آمریکا که مشغول تحقیق و تفحص درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته و ارتباط میان یاران ترامپ و مسکو است، از کاخ‌سفید خواسته چنانچه گفتگوهای ترامپ با جیمز کومی جایی ضبط شده است، نسخه‌ای از آن را تا دو هفته دیگر در اختیار کمیته تحقیق کنگره قرار دهد.

جیمز کومی، رئیس برکنار شده پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، صبح پنجشنبه با حضور در کنگره آمریکا و پس از ادای سوگند تاکید کرد که “با استناد به اظهارات ترامپ” او یقین دارد که اخراجش مرتبط با پرونده رسیدگی اف‌بی‌آی است که درباره ارتباط میان اعضای تیم ترامپ و مسکو تحقیق می‎کند.

کومی افزود: “من اخراج شدم تا نحوه تحقیقات پرونده روسیه تغییر کند یا تلاش شود تغییر داده شود. این موضوع خیلی مهم است.”

جیمز کومی در پاسخ به این سوال که چرا تمام جلسات و مکالمات با ترامپ را صورتجلسه کرده گفت که او در این ملاقات‌ها تنها بوده و نگران این بوده که ترامپ احتمالا بعدها درباره محتوای این نشست‌ها “دروغ” بگوید.

کومی افزود که او می‌دانسته احتمالا روزی برای دفاع ا زخود و اف‌بی‌آی به این یادداشت‌ها نیاز خواهد داشت.

با وجود این، رئیس برکنار شده اف‌بی‌آی گفت دونالد ترامپ مستقیما از او درخواست نکرده بود تا تحقیقات درباره ادعای مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را متوقف کند، هر چند وقتی او را در اتاقش نگه داشته و به وزیر دادگستری و جراد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ گفته بیرون بروید و وقتی بعد از بیرون رفتن آنها به جیمز کومی گفته “امیدوارم طوری بشه که تحقیقات درباره مایکل فلین (مشاور سابق امنیت ملی ترامپ) متوقف شود.”، کومی برداشتش این بوده که رئیس جمهوری آمریکا از او توقع دارد که به عنوان رئیس اف‌بی‌آی، این تحقیقات را متوقف کند.

با وجود این، ترامپ که بعد از دیدار با رئیس جمهوری رومانی، در باغ رز کاخ‌سفید و در یک کنفرانس خبری مشترک حاضر شده بود، اظهارات کومی را رد کرد.

او به خبرنگاران گفت: “من این مرد (جیمز کومی) را به سختی می‌شناسم. آخر چه طور ممکن است از کسی که نمی شناسمش درخواست وفاداری و بیعت کرده باشم.”

ترامپ در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا او هم حاضر است پس از ادای سوگند درباره محتوای گفتگوهای خصوصی‌اش با جیمز کومی شهادت بدهد، گفت: “صد در صد.”

ترامپ همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نوار ضبط شده‌ای از گفتگوهای او و جیمز کومی وجود دارد، گفت پاسخ این سوال را به زودی خواهد داد.

دقایقی بعد از این سخنان رئیس جمهوری آمریکا بود که کمیته اطلاعات و امنیت مجلس نمایندگان آمریکا رسما از کاخ سفید خواست در صورت وجود چنین نوارهایی آنها را تا روز ۲۳ ژوئن (دو هفته دیگر) تحویل کنگره دهد.

کمیته قضایی سنای آمریکا هم ماه گذشته درخواست مشابهی طرح کرده است اما هنوز پاسخی از کاخ‌سفید دریافت نکرده است.

ترامپ چند روز بعد از اخراج جنجالی جیمز کومی در توییتر نوشته بود: “کومی بهتر است اول مطمئن شود که محتوای گفتگوهای من و او جایی ضبط نشده باشد.”

جیمز کومی، دیروز در هنگام شهادت دادن در کنگره آمریکا با اشاره به این سخنان ترامپ گفت: “اگر چنین نوارهایی وجود دارد درخواست می‌کنم که محتوای آنها به طور کامل پخش و علنی شود.”/ر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =