کد خبر : 20212
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
-

بیماری‌های پوستی در کمین شناگران

بیماری‌های پوستی در کمین شناگران

به گزارش قائم آنلاین،داریوش دائر عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با شروع فصل گرما بازار رفتن به استخر‌ها حسابی داغ است؛ بنابراین برای اینکه افراد از این ورزش و تفریح لذت کامل را ببرند و به انواع بیماری‌های پوستی دچار نشوند، رعایت نکات بهداشتی ضروری است.

به گزارش قائم آنلاین،داریوش دائر عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با شروع فصل گرما بازار رفتن به استخر‌ها حسابی داغ است؛ بنابراین برای اینکه افراد از این ورزش و تفریح لذت کامل را ببرند و به انواع بیماری‌های پوستی دچار نشوند، رعایت نکات بهداشتی ضروری است.

وی افزود: زگیل‌های کف پا که به اصطلاح زگیل‌های موزاییکی نامیده می‌شوند، یکی از بیماری‌های پوستی است که به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی بروز پیدا می‌کند؛ بنابراین اشخاصی که با پای برهنه در حاشیه استخرها، سونا و جکوزی راه می‌روند، بیشتر در معرض ابتلا به زگیل‌های موزاییکی هستند.
این عضو انجمن متخصصین پوست ایران توصیه کرد: افراد باید قبل از ورود به داخل استخر پاهای خود را درون حوضچه‌های ضد عفونی به خوبی شسته و در تمام مدت حضورشان در استخر از دمپایی‌های شخصی استفاده کنند.
دائر تاکید کرد: برجستگی‌های دردناک و مقاوم به درمان در کف پا‌ها از علائم شروع زگیل محسوب می‌شود؛ بنابراین افراد با مشاهده این نشانه‌ها باید بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنند.
وی افزود: قرمزی و التهاب سطح پوست، ضایعات پوستی، پوسته ریزی و خارش از علائم بیماری‌های قارچی پوست به شمار می‌آیند که این نشانه‌ها ممکن است در نواحی مختلف بدن ظاهر شوند که ناحیه بین انگشتان و کف پا‌ها از مناطقی هستند که احتمال رشد و نمو قارچ‌ها در آن‌ها زیاد است. از دیگر نقاطی که ممکن است قارچ‌ها در آن نواحی رشد کنند، می‌توان به زیر بغل و کشاله ران اشاره کرد.
این عضو انجمن متخصصین پوست ایران استفاده از لوازم شخصی را در استخر‌ها ضروری دانست و تصریح کرد: شستشوی مرتب کف پاها، زیر بغل و نواحی چین دار بدن و خشک نگه داشتن آن‌ها از ابتلای افراد به انواع قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.
دائر اظهار کرد: بیماری “پیتریازیس روزه آ” در اماکن عمومی از قبیل استخر از شیوع بالایی برخوردار است. این عارضه به صورت ضایعات قرمز رنگ متعدد و منتشر که قطر آن‌ها بین یک تا چند سانتی متر است، روی سطح بدن (سینه، کمر، شکم و ران‌ها) بروز پیدا می‌کند. این ضایعات معمولاً در نواحی همچون سر و صورت مشاهده نمی‌شوند.
وی عنوان کرد: خشک نگه داشتن بدن، استفاده از لوازم شخصی و تماس نداشتن پوست بدن با سایر افراد مانع از به وجود آمدن بیماری “پیتریازیس روزه آ” در اشخاص می‌شود.
این عضو انجمن متخصصین پوست ایران با بیان اینکه احتمال ابتلای افرادی که در استخرهای روباز شنا می‌کنند به آفتاب سوختگی زیاد است، توصیه کرد: اشخاص باید از شنا کردن در این استخر‌ها در ساعات اوج تابش نور خورشید (بین ساعات ۹ صبح تا ۱۶ بعد از ظهر) خودداری کنند. همچنین افراد باید قبل از ورود به استخرهای روباز پوست بدن خود را به وسیله لوسیون یا کرم‌های ضد آفتاب ماساژ موضعی دهند.
دائر تاکید کرد: اشخاصی که در کنار اسخرهای روباز دراز می‌کشند نیز باید از کلاه‌های لبه دار و عینک نیز استفاده کنند. همچنین افراد باید از شنا به مدت طولانی در استخرهای روباز پرهیز کنند. به طور کلی اطمینان از تمیز، استریل بودن و ضد عفونی شدن مرتب استخر‌ها به منظور پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های پوستی ضروری است.
وی یادآور شد: افرادی که مبتلا به بیماری‌های ویروسی نظیر سرماخوردگی، اسهال و استفراغ هستند بهتر است تا بهبودی کامل از شنا کردن در استخر‌ها امتناع کنند. زیرا امکان انتقال ترشحات از طریق آب به افراد سالم وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =