کد خبر : 19902
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
-

سازمان سیا پشت اقدامات تروریستی «تهران» قرار دارد

سازمان سیا پشت اقدامات تروریستی «تهران» قرار دارد

به گزارش قائم آنلاین،«لئونید ساوین» سردبیر مجله «ژئوپلیتیک» روسیه در گفت‌وگو گفت: اقدامات تروریستی روز گذشته «تهران» تلاش سازمان سیا و متحدان منطقه‌ای آن در جهت ایجاد بی‌ثباتی در ایران می‌باشد. وی ادامه داد: حمله تروریستی به بخش اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) با هدف بوده تا تصور آسیب پذیری امنیت ایران

به گزارش قائم آنلاین،«لئونید ساوین» سردبیر مجله «ژئوپلیتیک» روسیه در گفت‌وگو گفت: اقدامات تروریستی روز گذشته «تهران» تلاش سازمان سیا و متحدان منطقه‌ای آن در جهت ایجاد بی‌ثباتی در ایران می‌باشد.

وی ادامه داد: حمله تروریستی به بخش اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) با هدف بوده تا تصور آسیب پذیری امنیت ایران در برابر گروه‌های تروریستی و حامیان خارجی آنها را برجسته کند.

ساوین افزود: ولی عملکرد نهادهای امنیتی ایران نشان داد که جمهوری اسلامی در بحث امنیت ملی بسیار جدی است و در راستای تأمین آن از هیچ هزینه و اقدامی صرف نظر نخواهد کرد.

سردبیر مجله ژئوپلیتیک روسیه اظهار داشت: البته این اقدامات تروریستی دلیل ضعف و ناتوانی گروه‌های تروریستی و حامیان بین‌المللی آنها است که در این اواخر در سوریه شکست خوردند و می‌خواهند ایران را که در واقع قطب و دژی قوی در مقابل این پدیده شوم می‌باشد، هدف قرار دهند.

ساوین با بیان اینکه اقدامات تروریستی تهران را باید در متن سیاست جدید آمریکا در خاورمیانه مورد توجه قرار داد، افزود: این سیاست اقدامات خشن و توسل به زور را در نظر دارد.

وی ادامه داد: چند روز پیش «مایکل دی آندریا» مدیر بخش ایران سازمان سیا شد که قبلا به ردیابی «بن لادن» در پاکستان و افغانستان و همچنین ترورهای هدفمند با استفاده از پهپادها مشغول بوده که بر اثر آن هزاران نفر از از مردم غیرنظامی در این کشورها کشته شدند.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه گفت: سازمان سیا رسما اعتراف کرده از آنجا که دسترسی مامورانش به ایران بسیار محدود می‌باشد، جمهوری اسلامی یک هدف دشوار شناخته می‌شود.

ساوین «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا را از مهره‌های ضد ایرانی دولت فعلی آمریکا خواند و گفت: پمپئو در زمان نمایندگی در کنگره آمریکا از مخالفان توافق هسته‌ای ایران بود.

وی ادامه داد: بنابراین تغییرات پرسنل سازمان سیا حاکی از بازگشت این سرویس اطلاعاتی به تجربه دهه ۱۹۷۰ می‌باشد که در آن موقع تمرکز اصلی روی اقدامات نظامی و توسل به زور به صورت مستقیم و غیرمستقیم بود.

سردبیر مجله ژئوپلیتیک روسیه سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» را در راستای تجدید پروژه آمریکایی خاورمیانه بزرگ دانست و تصریح کرد: این پروژه در زمان دولت «بوش» پسر طراحی شده بود که نقش اصلی آن با نومحافظه کاران بود ولی امروز رئیس جمهور جدید آمریکا تصمیم به احیای آن در قالب جدید گرفته است.

وی اظهار داشت: واشنگتن قصد دارد از عربستان استفاده ابزاری کند چرا که سعودی پایگاه بزرگی از شبه نظامیان و تروریست‌ها را در اختیار داشته و از وجود آنان نه تنها علیه سوریه بلکه علیه ایران نیز استفاده خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − سه =