کد خبر : 19643
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۹:۰۵
-

برای جلوگیری از سرطان روده این رژیم غذایی را رعایت کنید

برای جلوگیری از سرطان روده این رژیم غذایی را رعایت کنید

به گزارش قائم آنلاین،دنبال راهی برای کم کردن خطر سرطان روده بزرگ هستید؟ به نقل از آشپز باشی متخصصان می‌گویند سبزیجات مصرف کنید و از خوردن گوشت قرمز پرهیز کنید. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوزبخوانید تحقیقات جدید بر روی رژیم غذایی و سرطان روده بزرگ، بعضی از غذا‌ها را که

به گزارش قائم آنلاین،دنبال راهی برای کم کردن خطر سرطان روده بزرگ هستید؟ به نقل از آشپز باشی متخصصان می‌گویند سبزیجات مصرف کنید و از خوردن گوشت قرمز پرهیز کنید. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوزبخوانید

رژیم غذایی برای جلوگیری از سرطان روده
تحقیقات جدید بر روی رژیم غذایی و سرطان روده بزرگ، بعضی از غذا‌ها را که گمان می‌رفت موجب افزایش سرطان روده بزرگ می‌شوند، بی خطر اعلام کرد. بر اساس همین تحقیقات، یک سری از غذاهای محبوب (همانند گوشت‌های فرآوری شده) موجب افزایش خطر سرطان هستند.

رژیم غذایی برای جلوگیری از سرطان روده: خطر گوشت فرآوری شده

در امریکا، سرطان روده بزرگ، دومین سرطان است که عامل مرگ ومیر در زنان و مردان است. در بین سرطان ها، سرطانی که بیشتر به خاطر خورد وخوراک رخ می‌دهد، سرطان روده بزرگ است. چاقی به طور مستقیم با سرطان روده بزرگ در ارتباط است، مخصوصاً در میان مردها.

اجتناب از خوردن گوشت قرمز و فرآوری شده، یک تذکری است که دائم باید در خاطر داشته باشید تا از سرطان روده بزرگ، جلوگیری کنید. بیش از ۱۰ سال مصرف گوشت قرمز، خطر سرطان قسمت تحتانی روده بزرگ و مقعد را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. برای مردها، مصرف زیاد گوشت قرمز، یعنی ۸۵ گرم در روز، برای زنان، یعنی ۵۶ گرم در روز.

رابطه بین سرطان روده بزرگ و گوشت‌های فرآوری شده، بسیار قوی است. بیش از ۱۰ سال مصرف زیاد ۳۰ گرم، هر روز هفته برای آقایان و ۳۰ گرم دو تا سه روز در هفته برای خانم‌ها، خطر سرطان روده بزرگ را در قسمت تحتانی روده و مقعد تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

این امر تا حدودی ترسناک است. این رابطه بسیار قوی است و مقدار مصرف گوشت هم زیاد نیست.

غذاهایی همچون بیکن، سالامی و هات داگ را، به عنوان گوشت‌های فرآوری شده می‌شناسند، ولی بعضی از گوشت‌ها مانند گوشت برش خورده بوقلمون، به اشتباه جزو این لیست قرار می‌گیرند.

رژیم غذایی برای جلوگیری از سرطان روده: دیدگاهی با پایه گیاهی

خطر سرطان روده بزرگ را، با تمرکز بر روی رژیم غذایی، با پایه گیاهی با گوشت محدود، کاهش دهید. این توصیه یک کارشناس آمریکایی سرطان، به نام دویل است.

او می‌گوید: پیشنهاد بدی نیست که شام خود را هر از چندی به شکل گیاهی بخوریم. خیلی خوب است که چند چیز را با هم ترکیب کنیم و روده بزرگ خود را حفظ کنیم.

دویل می‌گوید: رژیمی شامل پنج وعده سبزیجات، به خصوص رنگارنگ، هنوز توصیه می‌شود، ولی کلم، کلم پیچ، گل کلم و بروکلی تأثیر بسزایی بر این سرطان نسبت به سایر سبزیجات دارند.

چربی لبنی مدت کمی است که مایه ترس و هراس شده است. چربی‌های سالم، از قبیل: آن دسته که در گیاهان و ماهی‌های روغنی یافت می‌شوند، همانند ماهی سالامون، می‌توانند جزو گروه سلامت و رژیم هوشمند سرطان باشند. با این وجود هنوز هم، دلایل بسیاری وجود دارد تا ما لبنیات کم چرب مصرف کنیم. اگر رژیمِ چربیِ زیاد دارید، چربی سالم یا چربی نسبتاً سالم، هر چه باشد، حاوی کالری زیادی است. شما هنوز هم باید مراقب مصرف کالری خود باشید.

به نظر می‌رسد که کلسیم از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند، ولی مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به افزایش خطر سرطان پروستات در مرد‌ها بشود. به این خاطر، سازمان سرطان امریکا، روزانه مصرف ۱۵۰۰ میلی گرم کلسیم را توصیه کرده است. بهترین راه برای حفظ تعادل مصرف کلسیم از منابع غذایی، همان رعایت کردن میزان لازم آن در طی روز است که بستگی به سن و جنسیت افراد دارد.

خبر خوش این است که ما می‌توانیم آن چه را که می‌خوریم، کنترل کنیم. با کمی احساس خطر و آگاهی نسبت به آن چه که برای شما ضرر دارد، می‌توانید با یک تغییر در برنامه غذایی خود، رشد سرطان روده بزرگ را کاهش یا متوقف سازید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 12 =