کد خبر : 19446
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
-

کمک به نیازمندان از مهمترین وظایف هر انسان است

کمک به نیازمندان از مهمترین وظایف هر انسان است

به گزارش قائم آنلاین، اكرام در فرهنگ به معني نكو داشتن، احسان كردن، گرامي داشتن و خوشرفتاری كردن است و در واژه اكرام رعايت عزت نفس و كرامت انساني افراد به خوبي لحاظ شد. طرح اكرام برنامه انسان دوستانه كه براي ياری و حمايت كودكان بی‌سرپرست طراحی شده و به اجرا درآمده گه براساس اين

به گزارش قائم آنلاین، اكرام در فرهنگ به معني نكو داشتن، احسان كردن، گرامي داشتن و خوشرفتاری كردن است و در واژه اكرام رعايت عزت نفس و كرامت انساني افراد به خوبي لحاظ شد.
طرح اكرام برنامه انسان دوستانه كه براي ياری و حمايت كودكان بی‌سرپرست طراحی شده و به اجرا درآمده گه براساس اين طرح هر فرد حقيقی يا حقوقی كفالت مادی و معنوی یک يا چند نفر از ايتام واجد شرايط، فرزندان یتیم بی‌سرپرست به طوری که دختر تا هنگام ازدواج و پسر زیر ۱۸ سال مورد حمایت مادی و معنوی حامیان خیر که آمادگی خود را برای رسیدگی و معاضدت ایتام اعلام  کردنئ این افراد را خمایت می‌کنند.
حامی نیز فردی كه به طرح اكرام اطمينان كرده و آرامش خود را در كنار فرزندی يتيم قرار داد و ورودش به طرح اكرام به منظور داشتن سهمی در سبد هزينه‎های سنگين زندگی يتيمی است كه سايه پدری و بعضاً سايه والدين را بر سرخود حس نمی‌كنند و سايبانی برای خود نمی‌بيند تا خستگی روزگار و گرمای جانكاه زندگی را در زير سايه آن از تن خود بزدايند.
احمد محبی مسؤول بسیج دانشجویی مؤسسه غیر انتفاعی ساری و دانشجوی دکتری الهیات در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: کمک به نیازمندان از مهمترین وظایف هر انسانی و  بخشش و انفاق از خصلت‌های والای انسانی است که مطلوب همه انسان‌ها و موجب ایجاد الفت و همدلی در میان آنها می‌شود.
محبی بیان کرد: امامان معصوم(ع) همگی در کنار سایر خصلت‌های اخلاقی و انسانی به بخشندگی نیز معروف بودند که امام حسن(ع) در میان آن بزرگواران از این حیث از برجستگی و عظمت خاصی برخوردار است.
وی افزود: این عید فرخنده در ماه مبارك رمضان فرصت گرانقدری برای ترویج فرهنگ الهی اكرام و مشاركت بیشتر نیكوكاران در امور خیریه و كمك به نیازمندان است.
سارا علوی کارشناس علوم اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: فقر با بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی از جمله بیماری‌های روحی و روانی، شکست تحصیلی، انواع هنجارشکنی‌ها و قانون گریزی‌ها، خشونت، پرخاشگری، اعتیاد، جرم و مصرف دارو در ارتباط است.
علوی افزود: جامعه شناسان و کارشناسان مسائل اجتماعی به بررسی علل و عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پرداختند در نهایت به فقر  رسند و از آن به عنوان مادر آسیب‌ها یاد کردند.
وی تإکید کرد: فقر در جامعه به طور اساسی یک مشکل و آسیب است که کشش و زمینه بروز کج روی‌ها را در افراد ایجاد می‌کنند.
این کارشناس علوم احتماعی، یادآور شد: تمامی افراد فقیر مشکل ساز نیستند  اما فقر به عنوان یک آسیب اجتماعی می‌تواند بستر بروز بسیاری از ناکامی‌ها را ایجاد کند.
به گزارش قائم آنلاین، در طرح ایتام حامی با تقبل حمایت مادی و معنوی یک یا چند فرزند یتیم، ماهیانه حداقل ۲۰۰ هزار ریال را به مدت حداقل یکسال به شماره حساب اعلامی برای واریز به حساب یتیم تحت حمایت مورد نظر واریز می‌کند.
در صورت تمایل و توانمندی حامیان، واریز مساعدت بیش از این مبلغ نیز امکانپذیر بوده و در صورت تشریح وضعیت ایتام از سوی کمیته امداد امام خمینی ( ره )، حامیان می‌توانند در بخش‌های دیگر زندگی یتیم وی را حمایت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 14 =