کد خبر : 18843
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
-

بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران را ۱٫۲ درصد کاهش داد

بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران را ۱٫۲ درصد کاهش داد

به گزارش قائم آنلاین،بانک جهانی در جدیدترین گزارش از سری گزارش‌های «چشم‌انداز اقتصادی جهان»، پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ را کاهش داد. این نهاد بین المللی که ۶ ماه پیش رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را ۵٫۲ درصد اعلام کرده بود این رقم را ۱٫۲ درصد کاهش داد

به گزارش قائم آنلاین،بانک جهانی در جدیدترین گزارش از سری گزارش‌های «چشم‌انداز اقتصادی جهان»، پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ را کاهش داد.

این نهاد بین المللی که ۶ ماه پیش رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را ۵٫۲ درصد اعلام کرده بود این رقم را ۱٫۲ درصد کاهش داد و اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۴ درصد خواهد رسید.

به نوشته این گزارش، ظرفیت اضافی محدود تولید نفت، وجود مشکلات در دسترسی تامین مالی بر رشد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین اقتصاد منطقه غرب آسیا تاثیر منفی گذاشته است اما در عین حال عواملی نظیر تراز حساب جاری و وضعیت مالی مثبت در خنثی سازی عوامل منفی کمک کرده و سبب شده تا چشم انداز رشد اقتصادی ۴ درصدی در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ برای ایران وجود داشته باشد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، تحریم های اعمالی آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۷ علیه ایران، اعتماد سرمایه گذاران خارجی برای ورود به این کشور را از بین برده است.

همچنین بانک جهانی، پیش بینی خود از میزان رشد اقتصادی در جهان را نسبت به گزارش گذشته خود تغییر نداده  و همان ۲٫۷ درصد اعلام کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 8 =