کد خبر : 18526
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
-

برخورد با مدیران رانت‌خوار و سوءاستفاده‌گر جدی باشد

برخورد با مدیران رانت‌خوار و سوءاستفاده‌گر جدی باشد

به گزارش قائم آنلاین،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با اشاره به لزوم فسادزدایی از دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها، مقررات و قوانین و مدیریت‌ها باید طوری باشد که زمینه‌های فساد ایجاد نشده و درهای فساد بسته و ریشه‌هایش خشکانده شود؛ مدیریت‌ها باید در هر دستگاهی به شکلی باشد که مدیریت سالمی را شاهد باشیم. وی

به گزارش قائم آنلاین،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با اشاره به لزوم فسادزدایی از دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها، مقررات و قوانین و مدیریت‌ها باید طوری باشد که زمینه‌های فساد ایجاد نشده و درهای فساد بسته و ریشه‌هایش خشکانده شود؛ مدیریت‌ها باید در هر دستگاهی به شکلی باشد که مدیریت سالمی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: باید سیستم‌های مدیریتی طوری باشد تا مجموعه عواملی که در یک نهاد هستند، در چارچوب ضوابط و قوانین، مقررات و شرح وظایف عمل کنند و احتمال سوءاستفاده از بین برود و جلوی اینکه برخی بخواهند از رانت و موقعیت خود استفاده کنند، گرفته شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: عدالت در همه ابعاد نظیر اطلاع‌رسانی به جامعه و استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها برای عموم مردم باید در نظر گرفته شود؛ نه اینکه امکانات بین خویشاوندان، دوستان و اقوام یا هم‌گروهی‌ها و هم‌باندی‌ها تقسیم شود و یک عده خاص بتوانند از شرایط و امکانات مجموعه‌ای استفاده کنند و عموم مردم نتوانند از امکانات و شرایط آن مجموعه استفاده کنند و باید ضمن ریشه‌یابی این مباحث، جلوی آن‌ها گرفته شود.

میرتاج‌الدینی گفت: عدالت در نظام اسلامی یعنی فراهم کردن زمینه استفاده از امکانات دولتی برای عموم مردم به‌صورت مساوی و رفع هرگونه تبعیض و اگر تبعیض در جایی باشد، زمینه فساد فراهم می‌شود.

وی افزود: گاهی در شیوه برخورد با فسادی که پیش می‌آید، درست عمل نمی‌کنیم و جای اینکه به‌صورت عملی با فساد برخورد شود و جلویش را بگیریم یا اگر در جایی فساد صورت گرفت، با آن مقابله کنیم، بیشتر به‌طرف رسانه‌ای کردن و تبلیغاتی کردن  آن می‌رویم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرز برخورد با فساد در جامعه و تبلیغاتی برخورد کردن با آن سبب می‌شود تا کشور دچار آسیب شود و افتراق و بی‌اعتمادی در جامعه پمپاژ می‌شود.

میرتاج‌الدینی افزود: در میان مدیران جامعه، اغلب مدیران دستگاه‌های مختلف پاکدست هستند و افراد نادری هم در میان آن‌ها پیدا می‌شوند که سوءاستفاده و رانت‌خواری می‌کنند و باید با این افراد برخورد شود.

وی تصریح کرد: برخورد با افراد سوءاستفاده‌گر و رانت‌خوار در جامعه نباید طوری باشد که مدیران یا زیرمجموعه و کارکنان پاکدست و سالم که به وظیفه خود عمل می‌کنند، هم متهم شوند و طوری نباشد که نظام هم متهم شود و کسانی که گوشه و کنار این اخبار را می‌بینند یا می‌شوند، فکر کنند سایر مدیران نظام هم این‌گونه عمل می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =