کد خبر : 17646
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
-

۷۰ هزار تن به ظرفیت ذخیره سازی گندم و جو در استان قزوین اضافه شد

۷۰ هزار تن به ظرفیت ذخیره سازی گندم و جو در استان قزوین اضافه شد

به گزارش قائم آنلاین،علی اکبر متقی فر روز پنجشنبه در آخرین نشست هماهنگی برای خرید تضمینی گندم و جو که با حضور استاندار قزوین برگزار شد، افزود: سطح کشت گندم در استان قزوین در سال زراعی ۹۵ – ۹۶، ۱۴۱ هزار و ۶۰۵ هکتار بوده که از این رقم ۴۸ هزار و ۹۳۴ هکتار گندم

به گزارش قائم آنلاین،علی اکبر متقی فر روز پنجشنبه در آخرین نشست هماهنگی برای خرید تضمینی گندم و جو که با حضور استاندار قزوین برگزار شد، افزود: سطح کشت گندم در استان قزوین در سال زراعی ۹۵ – ۹۶، ۱۴۱ هزار و ۶۰۵ هکتار بوده که از این رقم ۴۸ هزار و ۹۳۴ هکتار گندم آبی و ۹۲ هزار و ۶۷۱ هکتار گندم دیم بوده است.

وی به تفکیک شهرستانی کشت گندم در استان نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان آبیک ۱۵ هزار و ۸۰ هکتار آبی و یک هزار و ۶۵۰ هکتار دیم، در شهرستان البرز هفت هزار و ۲۹۹ هکتار آبی و یک هزار و ۵۶ هکتار دیم، در شهرستان آوج ۲ هزار و ۴۷۵ هکتار آبی و ۴۱ هزار و ۳۰۰ هکتار دیم، در شهرستان بوئین زهرا ۱۲ هزار و ۱۹۰ هکتار آبی و چهار هزار و ۸۵۰ هکتار دیم، در شهرستان تاکستان سه هزار و ۴۹۰ هکتار آبی و ۲۷ هزار و ۵۱۰ هکتار دیم و در شهرستان قزوین هشت هزار و ۳۰۰ هکتار آبی و ۱۶ هزار و ۳۰۰ هکتار دیم وجود دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار تن جو تولیدی استان توسط دولت و در قالب عرضه در بورس با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۳۰۰ ریال و ۲۰۰ هزار تن گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال خریداری شود.

متقی فر افزود: میزان گندم تولیدی استان نیز امسال در حدود ۳۰۰ هزار تن است، ولی به دلیل خود مصرفی و بذر مصرفی کشاورزان این رقم برای خرید تضمینی از کشاورزان به ۲۵۰ هزار تن کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل ظرفیت ذخیره سازی خرید گندم و جو به شکل جدی وارد عمل شده ایم و موفق شدیم و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ۷۰ هزار تن به این ظرفیت افزوده شد.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای تداوم خودکفایی در تولید محصول استراتژیک گندم، اضافه کرد: در سال ۹۵ دولت تدبیر و امید جشن خودکفایی گندم را با خرید ۱۱. ۸ دهم میلیون تن در کشور برگزار کرد و برنامه راهبردی استمرار این خودکفائی در برنامه ششم و همه استان‌ها است.

در ادامه این نشست مدیر کل غله و امور بازرگانی استان قزوین و مدیر کل امور پشتیبانی دام استان قزوین در خصوص خرید گندم و جو و مشکلات و موانع پیش رو نظرات و مشکلات خود را مطرح کردند.

سال گذشته ۴۰ هزار تن جو و ۲۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + هفت =