کد خبر : 17245
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
-

شاه کجا و اینها کجا؟

شاه کجا و اینها کجا؟

به گزارش قائم آنلاین،او قاعدتا می بایست تناسب غیر قابل انکار تعبیر “گاو شیرده” را با خودش که یک شبه میلیاردها دلار ثروت نفتی ملت و کشورش را تقدیم دیوانه ای چون ترامپ کرده پذیرفته باشد و به فکر فرو رفته باشد. حتی اگر آلزایمر داشته باشد. احتمال قریب به یقین وقوع ذبح این گاو

به گزارش قائم آنلاین،او قاعدتا می بایست تناسب غیر قابل انکار تعبیر “گاو شیرده” را با خودش که یک شبه میلیاردها دلار ثروت نفتی ملت و کشورش را تقدیم دیوانه ای چون ترامپ کرده پذیرفته باشد و به فکر فرو رفته باشد. حتی اگر آلزایمر داشته باشد.

احتمال قریب به یقین وقوع ذبح این گاو پس از دوره شیردهی نکته ظریف دیگری در سخنان آیت الله خامنه ای بود که هیچ کس حتی ملک سلمان نمی تواند آن را از زبان فصیح یک رهبر مقتدر جهان اسلام بشنود و در خفا از احتمال وقوع آن به خود نلرزد.

البته استدلال های قرآنی آیت الله خامنه ای در فضایی سرشار از معنویت با قاریان روزه داری که رحل های قرآن در برابرشان گشوده شده بود، یقینا نمی توانست شاه فاسد و کاخ نشینی چون سلمان را تحت تأثیر قرار دهد. اما وقتی رهبر انقلاب صرف نظر از وعده های الهی، به تجربه های بشری دوران معاصر اشاره کردند، قاعدتا ملک سلمان و دیگر شیوخ مرتجع نیز می بایست دچار دلهره شده باشند. بویژه آنجا که بین شاه ایران با این جماعت بی ریشه مقایسه ای صورت گرفت.

ایشان با ظرافت و هوشمندی به برتری غیر قابل انکار سطح شخصیت و جایگاه شاه ایران نسبت به مزدوران عرب منظقه اشاره کردند و به آنان یادآور شدند آمریکایی ها پادشاه ایران را با آن ارج و قربی که نزدشان داشت فروختند و قربانی کردند. حال شما نگونبختان به چه امیدی ثروت ملت تان را برای “گدایی صمیمیت” به آنها تقدیم می کنید؟!

البته رهبر انقلاب بنا به رویه همیشگی شان مبنی بر حفظ وحدت و امنیت امت اسلامی با لحنی آرام و چهره ای بشاش سخن گفتند و تهدیدی به کار نبردند. حتی ضمن تذکر به دولت مبنی بر حفظ روحیه ضد استکباری و صیانت از اصول انقلاب بر تعامل با جهان ازجمله همین دولت ها نیز تأکید کردند. اما مواضع شان در قبال شیوخ داعش پروری که هم پول شان را به ترامپ می دهند و هم برای او رقاصی می کنند، براستی غرورآفرین و قابل تحسین بود.

بار دیگر توجه روشنفکران منتقد را به ضرورت درک مواضع رهبر انقلاب در برابر نظام سلطه بویژه دولت آمریکا جلب می کنم.روشنفکران ایرانی اگر منتقد برخی سیاست های درونی اند، نباید اقتدار جهانی و موهبت استقلال کشور در برابر قدرت های بزرگ را نادیده بگیرند.

از یاد نبریم که این غرب همان غربی است که از یک سو ادعای مبارزه با داعش و تروریسم را دارد، و از سوی دیگر با حامی اصلی آنان نرد عشق می بازد و با وقاحت تمام ایران را حامی تروریسم می خواند.

مضحک تر و تلخ تر این که سفر ترامپ به عربستان و نمایش مسخره رقص با خادم الحرمین! درست زمانی اتفاق افتاد که چهل میلیون ایرانی مشغول رأی دادن آزادانه به نامزد مورد علاقه خود در انتخابات ریاست جمهوری بودند. با این حال غربی ها ایران را غیر دموکراتیک و حامی تروریسم معرفی می کننند و وهابیان قصاب، کودک کش، ضد زن و ضد انتخابات را دوست صمیمی خود می دانند!

در برابر وقاحت چنین موجوداتی، دست کم حضورمان در عراق و سوریه یا حمایت از حزب الله لبنان و شیعیان یمن را زیر سؤال نبریم./ر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 16 =