کد خبر : 16884
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
-

حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث پیشرفت کشور می شود

حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث پیشرفت کشور می شود

به گزارش قائم آنلاین، حضورحداکثری مردم در ساعات اولیه نشان دهنده این است که تمام مردم ایران اسلامی به سرنوشت کشورشان علاقه‌مند هستند و در تصمیم‌گیری مهم این کشور شرکت می‌کنند. ‌ دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی از صبح جمعه همزمان با سراسر کشور در مازندران آغاز شد و

به گزارش قائم آنلاین، حضورحداکثری مردم در ساعات اولیه نشان دهنده این است که تمام مردم ایران اسلامی به سرنوشت کشورشان علاقه‌مند هستند و در تصمیم‌گیری مهم این کشور شرکت می‌کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی از صبح جمعه همزمان با سراسر کشور در مازندران آغاز شد و در مناطق مختلف، شاهد حضور پرشور مردم و صفوف طولانی در پای صندوق های رای بودیم.

در استان‌ مازندران چهار هزارو ۳۵ شعبه اخذ رأی برای انتخابات شوراها و سه هزار و ۸۹۶شعبه رأی‌گیری برای رئیس‌جمهوری پیش‌بینی‌شده بود و درمجموع۵۰ هزار نفر نیرو اعم از نظارت، بازرسی و هیئت‌های اجرایی و امنیتی کار برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت را در این استان بر عهده‌دارند.

طبق آخرین آمارهای اصلاح شده، شمار افراد واجد شرایط رأی دادن در استان بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده که از این تعداد ۴۹ هزار نفر رأی اولی هستند و مردم استان در روز ۲۹اردیبهشت همانند دیگر حماسه‌ها، حضور باشکوهی در پای صندوق‌های رأی داشتند.

تعداد ثبت نام شدگان دراین دوره انتخابات شوراها ی اسلامی ۱۸ هزار و ۲۳۷ داوطلب بوده و  برای پنجمین دوره از این تعداد تاکنون هزار و ۷ نفر انصرف داده و صلاحیت ۴۱۱ نفر نیز احراز نشده است.

یک بانوی ۹۵ ساله که از دقایق اولیه پای صندوق رای در یکی از شعب حاضر شده بود، در خصوص حضور در ساعات اولیه می گوید: زودتر در پای صندوق رای حضور پیدا کردم تا دشمنان بدانند همیشه در صحنه هستیم و دست از انقلاب نخواهیم کشید.

شهروند دیگری پس از آنکه رایش را به صندوق انداخت به خبرنگار ما گفت: رای دادن اول وقت نشان دهنده آن است که مردم به سرنوشت کشورشان علاقمند هستند.

هاجر دهقان ۹۰ ساله   در یکی از شعب اخذ رای  اظهار کرد:  تمام‌مردم حامیان  رهبری بوده  و با اتحاد و صمیمیت در پای صندوق های رای حاضر می شوند .
و ی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم باعث پیشرفت کشور می شود، بیان کرد: انتخابات با حضور حد اکثری مردم نشانگر عملکرد مثبت نظام است و مردم  ایران آگاه و هوشیار هستند‌.
نماینده ولی فقیه در استان‌مازندران در گفت‎وگو با خبرنگار ما اظهر کرد: اولین‌ پیام‌ مردم تحت الامر بودن از ولایت رهبری است و هرچه دشمنان بگویند علاقه‎مندی مردم به دولت و رهبری بیشتر می‎شود.
وی مشارکت‌ و حضور حداکثری مردم  را خاری در  چشم دشمنان عنوان‌ کرد و افزود: اینجا ایران است و مردم همه یک‌پیام‌دارند همه با هم‌متحدهستند.

آیت الله طبرسی بیان کرد: حضور صندوق سیار برای اخذ رای در مرکز توانبخشی امام رضاساری و در بیمارستان و سایر مکان‌ها با استقبال خوبی همراه بود.
در انتخابات ۲۹ اردیبهشت نهایت تلاش و دقت در جلوگیری از تخلفات احتمالی انجام شد  و چند مورد تخلف در خصوص خرید آرا صورت گرفت که با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی افراد خاطی دستگیر شدند و مجازات برای انها لحاظ خواهد شد.

به گزارش قائم‎آنلاین، انتخابات سال ۹۶ نیز با حضور حداکثری و ۸۶ درصدی مردم ولایتمدار مازندران همراه بود و حسن روحانی بعنوان منتخب ریاست جمهوری در مازندران انتخاب شد و اعضای شوراهای شهر نیز توسط مردم مازندران برای یک دوره چهار سال انتخاب شدند.

انتخابات این دوره که با حضور پرشور مردم مازندران همراه بود و در ۸ شهر بزرگ استان انتخابات شورای شهر بصورت اکترونیکی برگزار شد هرچند با مشکلات کندی سرعت رای دادن همراه بود اما مورد رضایت مردم این شهرها بود.

مردم مازندران پس از اعلام نتایج و قبول منتخبین مردم آرا و انتخاب مردم را پذیرفتن و به رای یکدیگر احترام گذاشتند و دموکراسی کشور ایران را به همگان نشان دادند که همه ی افراد با هر سلیقه و انتخابی در کناریکدیگر می‌توانند زندگی کنند.

 

گزارش از راضیه عنایتی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + شانزده =