کد خبر : 16224
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
-

فروپاشی تحریم های صنعت نفت/

فروپاشی تحریم های صنعت نفت/

نمایندگان شرکت های اروپایی و آسیایی که با هدف بررسی روش های ازدیاد برداشت مخازن نفتی درهمایش بین المللی فرصتهای فناورانه صنعت نفت شرکت کرده بودند، اهمیت صنعت نفت ایران و فرصت های پیش رو برای توسعه را مورد توجه قرار دادند.

به گزارش قائم آنلاین،دومین همایش بین المللی فرصتهای فناورانه صنعت نفت و گاز روز چهارشنبه با حضور ده ها کارشناس خارجی در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
شرکت های بین المللی در این همایش یک روزه، مباحث مربوط به ١٦ فرصت فناورانه مرتبط با مدیریت یکپارچه مخازن را مورد بررسی قرار دادند.

** فروپاشی تحریم های صنعت نفت ایران
مک کالوم از مدیران ارشد شرکت سینرژی انگلستان در دومین همایش بین المللی فرصتهای فناورانه صنعت نفت و گاز، اظهار داشت: تحریم ها علیه صنعت نفت ایران در حال فروپاشی است و این موضوع، فرصت مناسبی را برای توسعه همکاری ها با ایران فراهم کرده است.
وی افزود: از بین رفتن تحریم های ایران را در آینده، فرصت مناسبی برای افزایش تعاملات با کشورمان به خصوص در حوزه نفت و گاز است و در این راستا، گروه سینرژی انگلستان از همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت استقبال می کند.
این مدیر شرکت سینرژی انگلستان بهره مندی از تجارب و دستاوردهای دیگر کشورها و توسعه فنی را با استفاده از این همکاریها مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: روشهای ازدیاد برداشت که در همایش فرصتهای فناورانه نفت و گاز مورد بحث قرار می گیرد، مباحث بسیاری خوبی است که می تواند در ارتقای سطح دانش طرفین از این حوزه موثر باشد.
وی خاطرنشان کرد: محور اصلی این همایش، روشهای ازدیاد برداشت EOR و IOR است و شرکت سینرژی انگلیس نیز تجارب خود را در این زمینه با پژوهشگاه صنعت نفت به اشتراک می گذارد.

** پتانسیل تولید روزانه ٦ میلیون بشکه نفت توسط ایران
پاسلی زیتا نماینده کنسرسیوم DBUII نیز در این همایش گفت: ایران پتانسیل رسیدن به ظرفیت تولید روزانه ٦ میلیون بشکه را دارد که با همکاری متخصصان ایران و شرکای بین المللی میسر خواهد شد.
وی بااشاره به آنکه ١٠ درصد منابع نفت و گاز جهان در ایران قرار دارد، اظهار داشت: از ١٥ سال گذشته تاکنون بهره برداری از ذخایر نفت و گاز به دلیل تحقیقاتی که با استفاده از فناوریهای نو انجام شده، افزایش یافته است.
وی با اشاره به تولید روزانه ٦ میلیون بشکه نفت ایران در ٢٥ سال گذشته، افزود: هم اکنون تولید نفت ایران به حدود ۲٫۵ تا ٣ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده که در صورت بی توجهی به این موضوع، میزان تولید به کمتر از ٢ میلیون بشکه در روز تا سال ٢٠٣٥ میلادی می رسد.
نماینده دانشگاه TU-Delft هلند با بیان اینکه نرخ برداشت از ذخایر نفتی در ایران باید افزایش یابد، تصریح کرد: فعالیت بر روی میدانهایی که بیش از ٣٠ سال از عمر آنها گذشته و توسعه میدانهای جدید می تواند سبب افزایش تولید ایران شود.
وی به فناوریهای نوین موجود در جهان در زمینه ازدیاد برداشت از میدانهای نفت و گاز اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاههای بسیاری، تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام داده اند که می توانند به منظور به سازی تولید از مخازن نفت و گاز با ایران همکاری داشته باشند.
نماینده کنسرسیوم DBUII با اشاره به این که دانشگاه امپریال کالج لندن تخصص بسیار خوبی در مورد مهندسی و فناوریهای سبز و همچنین ژئولوژیک دارد، گفت: این دانشگاه تحقیقات خوبی در زمینه مدیریت دی اکسیدکربن به منظور تزریق به چاه های نفتی برای افزایش برداشت از میدان دارد.
پاسلی با بیان اینکه این دانشگاه بر روی افزایش ازدیاد برداشت با استفاده از متان نیز کار کرده است، اظهار داشت: این گروه توجه ویژه ای به مسئله محیط زیست در پروژه های خود دارد.
وی به دانشگاه برگن نروژ که از دیگر شرکای کنسرسیوم DBUII است، اشاره کرد و افزود: این دانشگاه نیز تحقیقات بسیاری در زمینه ازدیاد برداشت بویژه در محلهایی که آب بسیار است، انجام داده است.
کنسرسیوم DBUII متشکل از دانشگاه TU-Delft هلند، دانشگاهBergen نروژ، دانشگاه Utrecht هلند،Imperial College London انگلستان و موسسه ملی IMPA برزیل است و هدف آن سرعت بخشی اجرای بهبود برداشت نفت و ازدیاد برداشت در میدانهای نفتی ایران است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 3 =