کد خبر : 16250
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
-

فرمانده ناجا:حفظ امنیت نیازمند همراهی مردم و نهادهای اجتماعی است

فرمانده ناجا:حفظ امنیت نیازمند همراهی مردم و نهادهای اجتماعی است

فرمانده نیروی انتظامی قانونمداری و حفظ امنیت را یک امر دینی و اخلاقی دانست و گفت: حفظ امنیت نیازمند همراهی مردم و نهادهای اجتماعی است.

به گزارش قائم آنلاین،سردار سرتیپ حسین اشتری در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران به مناسبت هفته گرامیداشت نیروی انتظامی، این مطلب را بیان کرد.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: در تعالیم دین مبین اسلام امنیت از نعمت های بی بدیل است. خداوند باری تعالی به سرزمین امن قسم می خورد. یعنی زمانی که یک سرزمین مقدس می شود که دارای امنیت کامل باشد.
اشتری ادامه داد: در ساحت فردی امنیت رابطه اساسی بین امن، ایمان و مومن وجود دارد و در آموزه های نورانی اسلام مومن کسی است که تمام فعل او امنیت آفرین باشد.
وی اضافه کرد: نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) امنیت و سلامتی را دو نعمت بنیادین معرفی کرده است و تا زمانی که این امنیت ها و نعمت ها از کف نرفته اند اهمیت و جایگاهشان شناخته نمی شود.
رییس پلیس کشور تصریح کرد: شان و جایگاه نعمت امنیت، مستلزم توجه است چرا که بازتولید نعمت امنیت امری پیچیده، زمان بر و پرهزینه تلقی می شود؛ بنابراین حفظ نعمت امنیت نظام نیازمند عزم عمومی و همکاری آحاد مردم و تمام نهادهای اجتماعی است.
اشتری گفت: در اندیشه امام راحل فراتر از مسئولیت ذاتی نهادهای حاکمیتی، در بحث تامین امنیت و نظم اجتماعی قاطبه مردم داری مسوولیت شرعی می باشند و راهبرد ارتش ۲۰ میلیونی برخاسته از این موضوع است.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امنیت را مقوله ای واقعی، ملموس و بسیار گسترده می دانند و آن را به مثابه چتری می دانند که باید بر سر همه افراشته باشد.
اشتری تصریح کرد: ایشان امنیت را یکی از برترین حقوق انسان ها بیان فرموده است و فلسفه وجود نیروی انتظامی برقراری نظم برای استقرار آسایش و آرامش مردم می دانند و ناجا را نیازمند همکاری مردم می دانند.
وی گفت: نظم و امنیت دو مقوله وسیع با ابعاد گسترده هستند که در تولید و تعمیق آن همه مردم به خصوص نهاد خانواده دارای مسئولیت هستند و جایگاه و نقش اجتماعی خانواده مطابق دستورات دین سعادت بخش اسلام جایگاهی رفیع است.
فرمانده ناجا گفت: پایدارترین شاخص نظم و امنیت زمانی تحقق می یابد که با آموزش صحیح در بین آحاد جامعه درونی شده باشد و از این منظر است که اسلام به عنوان دینی حیات بخش به فریضه امر به معروف و نهی از منکر این همه تاکید کرده است.
اشتری ادامه داد: ناجا به عنوان سازمانی وسیع و با ماموریت های متنوع با بهره مندی از توانمندی های علمی، فنی و تخصصی و نیروهای مومن و متعهد و کارآمد با وجود برخی کاستی ها و فاصله داشتن از سرانه بودجه، تعداد کلانتری ها و پاسگاه ها در این منطقه جغرافیای جهان توانسته است نظم و امنیت شایسته ای تامین کند.
وی اضافه کرد: استقرار نظم، امنیت و تامین آسایش عمومی، مبارزه قاطع با هرگونه خرابکاری و تروریست، حرکت های مخل امنیت، حراست از اماکن تاسیسات و تجهیزات مهم و حیاتی کشور، حفاظت از مسوولان داخلی و خارجی، مراقبت شبانه روزی بیش از هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر از مرزهای آبی و خاکی کشور، اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، تامین نظم و امنیت جاده ها به وسعت ۲۲۰ هزار کیلومتر، اجرای قوانین و مقررات وظیفه عمومی، نظارت بر اماکن عمومی، همکاری با دبیرخانه پلیس بین الملل و همکاری با وزارتخانه ها، انجام امور امدادی و مردم یاری در مواقع ضروری مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با موادمخدر و مبارزه با منکرات و فساد و کشف جرائم از دیگر وظایف قانونی ناجا است.
اشتری گفت: فرزندان غیور، قدرشناس و بصیر در سازمان خدوم نیروی انتظامی برای انجام این ماموریت ها تلاش مجاهدانه می کنند.
وی تصریح کرد: ناجا با الهام از اسناد بالادستی مکتبی و سازمانی خود با دکترین جامعه محوری و رویکرد پیشگیرانه ضمن تعامل با دستگاههای مختلف در سال های اخیر برنامه های مهمی در گستره کشورمان انجام داده است که از دورترین نقاط صفر مرزی تا بخش های مرکزی در سایه تلاش مجاهدانه همکاران عزیزم اجرایی کرده است.

**گزارشی از فعالیت ها و اقدامات ناجا
فرمانده ناجا در مقام اطلاع رسانی به مردم بخشی از فعالیت های نیروی تحت امرش را بیان کرد و اظهار داشت: تلاش برای تبدیل نیروی انتظامی به سازمانی متدین و انقلابی یکی از برنامه هایی بوده که انجام شده است.
اشتری افزود: ارایه بالغ بر ۸۹ میلیون نفر خدمت گوناگون اجتماعی به مردم و پاسخگویی و رسیدگی به بیش از ۱۳ میلیون تماس و خواسته های مردمی از طریق سامانه ۱۱۰از دیگر فعالیت های این نیرو بوده است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار سرتیپ حسین اشتری در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران به مناسبت هفته گرامیداشت نیروی انتظامی، این مطلب را بیان کرد.
فرمانده ناجا در مقام اطلاع رسانی به مردم بخشی از فعالیت های نیروی تحت امرش را بیان کرد و اظهار داشت: تلاش برای تبدیل نیروی انتظامی به سازمانی متدین و انقلابی یکی از برنامه هایی بوده که انجام شده است.
اشتری افزود: ارایه بالغ بر ۸۹ میلیون نفر خدمت گوناگون اجتماعی به مردم و پاسخگویی و رسیدگی به بیش از ۱۳ میلیون تماس و خواسته های مردمی از طریق سامانه ۱۱۰از دیگر فعالیت های این نیرو بوده است.
وی با بیان این که اموال مسروقه به ارزش تقریبی یکهزار و ۹۵۲ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است، ادامه داد: کشف و توقیف ۷۶۲ میلیارد تومان کالا و ارز قاچاق و انهدام دو هزار و ۵۷۵ باند قاچاق مواد مخدر از دیگر اقدامات ناجا بوده است که بیش از ۵۳۸ تن مواد مخدر از این باندها به دست آمده است.
رییس پلیس کشور اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از کشفیات مواد مخدر در شرق کشور انجام شده که نشان دهنده افزایش ۲۰ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته است.
اشتری ادامه داد: ارایه خدمت از طریق ۳۸۰ نفر از مشاوران و مددکاران اجتماعی به مردم از دیگر اقدامات خدمات مشاوره ای ناجا است به طوری که امروز بیش از ۷۵ درصد پرونده های اجرایی در کلانتر ها منجر به صلح می شود.
وی درباره برنامه های پیشگیرانه از جرایم هم گفت: حضور کارشناسان در بیش از ۸۵ هزار مدرسه، مسجد و کانون فرهنگی برای آگاه سازی دانش آموزان نسبت به آسیب های اجتماعی و راههای مقابله با آن یکی دیگر از برنامه های ناجا به شمار می رود.
رییس پلیس کشور رسیدگی به ۸۷۰ هزار تماس، شکایت، انتقاد و پیشنهاد از طریق سامانه نظارت ۱۹۷، جلب رضایتمندی ۶۶ درصد مردم و دریافت کنندگان خدمات اجتماعی مطابق آخرین نظرسنجی، تشکیل قرارگاه اربعین برای سازماندهی و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را از دیگر اقدامات این نیرو عنوان کرد.
اشتری ادامه داد: در حالی که در کشورهای مختلف مشکلات امنیتی وجود دارد اما در ایران اسلامی به برکت فرماندهی معظم کل قوا، هماهنگی و تلاش دستگاه های انتظامی، امنیتی، نظامی و مشارکت مردم شاهد امنیت قابل قبول هستیم.
وی کاهش میزان تلفات ناشی از تصادفات به تعداد یک هزار و ۱۲۰مورد را از دیگر اقدامات ناجا بیان کرد و گفت: براساس آمارها بیش از هفت درصد کاهش را در این حوزه نشان می دهد.

** آغاز هفته نیروی انتظامی با شعار پلیس، همدلی و همزبانی
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به هفته نیروی انتظامی با شعار پلیس، همدلی، همزبانی، امنیت و آرامش گفت: امروز شاهد اقتداری در کشور در سایه عدالت و رافت توام با مشارکت مردم و همدلی و همزبانی در راه رسیدن به یک امنیت و آرامش هستیم.
اشتری گفت: هرکجا که اقتدار باشد و با سرپنجه قوی قانون با قانون شکنان برخورد مقتدرانه داشته باشیم و در کنار آن رافت، آرامش، محبت و عدالت باشد حتما می توانیم به وظیفه خود برسیم و در کنار آن همدلی و همزبانی بین نیروی انتظامی و مردم و بین ناجا و مسوولان وجود داشته باشد تا در نتیجه آن به امنیت و آرامش برسیم.

** انتظارات ناجا
فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جهت بهره گیری از قابلیت های عظیم ملی و همکاری های ارزشمند شما انتظاراتی دارم که برخی از آنها ایفای نقش فعالانه برای همکاری با ناجا و حمایت موثر از طرح های اجرایی نیروی انتظامی جهت توسعه نظم و امنیت و برخورد قاطع با قانون شکنان حرفه ای است.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش اقدامات پلیسی از نهادهای مسئول و فرهنگ ساز کشور و عموم مردم در گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر دستور همکاری داریم.
اشتری افزود: جلب همکاری از تمام سازمان ها در عرصه نظم و امنیت در موضوعات متعددی مثل موادمخدر، ترافیک و حجاب و عفاف، توجه جدی به نقش تاثیرگذارتر نهاد خانواده، ترویج ارزشهای مکتبی و ملی، بسیج عمومی برای مقابله موثر با تهاجم فرهنگی غرب از دیگر انتظارات ناجا است.
وی ادامه داد: ناجا با تمام توان و قدرت به یاری خداوند متعال حمایت های بی دریغ و هدایت های رهبری و عزم و اراده همکاران عزیز با یک روحیه جهادی در حال خدمت هستند که با یاری خداوند پاسدار ارزشهای انقلاب اسلامی و پاسدار حقوق مردم شریف میهن اسلامی خواهد بود.

** بی کفایتی سعودی ها باعث جانباختن حجاج شد
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با عرض تسلیت به جانباختگان فاجعه منا گفت: به دلیل بی کفایتی و غرور جاهلانه مسوولان سعودی به طور غریبانه حجاج ایرانی و دیگر کشورها جان خود را از دست داده و به لقاالله پیوستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 11 =