کد خبر : 16062
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
-

عواملی که سردرد را تشدید می‌کنند

عواملی که سردرد را تشدید می‌کنند

سردرد مشکل بسیاری از افراد است و هنگام وقوع آن فرد رنج بسیاری متحمل می‌شود، همچنین سردرد علل مختلف و راه‌های درمان متفاوتی دارد.

به گزارش قائم آنلاین،دکتر معتمد متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: علل مختلفی باعث ایجاد سردرد می‌شوند. سردرد علامت شایعی است که علل بسیار ساده‌ای نظیر خستگی، بی‌خوابی، استرس، گرسنگی، بیماری‌های جدی و خطرناک سیستم ایمنی می‌تواند باعث ایجاد آن شوند.

وی در ادامه گفت: علت برخی از سردردها ممکن است ارثی و ژنتیکی باشند، مانند: سردردهای میگرنی، البته امکان آن وجود دارد که بیماری‌های داخلی نظیر: بیماری‌های تب‌دار، بیماری‌های عفونی و ضایعات مغزی نیز باعث ایجاد سردرد شوند.

مطلب مهمی که در سردرد حائز اهمیت هستند، عبارتند از: نوع سردرد، زمان شروع سردرد، مدت زمانی که سردرد ادامه دارد (طول هر دوره سردرد)، علائمی که با سردرد همراه است، عاملی که باعث ایجاد سردرد شده، عواملی که سبب تسکین آن می‌شوند.

دکتر معتمد بیان کرد: یکی از علل بسیار مهم در ایجاد سردرد، داروها هستند. برخی از انواع داروها می‌توانند سبب ایجاد سردرد شوند و توجه به آنها از نظر عامل ایجاد سردرد حائز اهمیت است.

وی در خصوص سردرد میگرنی گفت: این نوع سردرد غالبا زمینه ارثی دارد و معمولا یکطرفه بوده و با تهوع و استفراغ نیز همراه است. در مواردی ممکن است که این افراد گریز از نور و سر و صدا داشته باشند. عواملی که باعث ایجاد سردرد میگرنی می‌شوند، عبارتند از خستگی، مصرف برخی از مواد غذایی نظیر شکلات، پنیر، مواد غذایی نگهدارنده.

سردرد میگرنی حالت ضربانی دارد و در مواردی از چند ساعت تا ۲ الی ۳ روز تا اتمام سردرد به طول می‌انجامد. از فاکتورهای مهمی که می‌تواند سردرد میگرنی را تشدید کند، تغییرات هورمونی بانوان است، این نوع سردرد در زنان بیشتر از آقایان است.

دکتر معتمد در پایان گفت: راه درمان هرکدام از انواع سردرد متفاوت است. در سردردهای میگرنی نیز درمان‌های متعددی بسته به عواملی نظیر: تعداد دفعات سردرد در هفته و یا ماه، همراه بودن سردرد با علائم هشدار، درمان‌های مختلفی برای آن وجود دارد، همچنین رعایت روش زندگی در جلوگیری و درمان این نوع از سردرد اهمیت دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =