کد خبر : 15361
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
-

بازسازی خانه حاج‌آقا علی رفسنجان برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند

بازسازی خانه حاج‌آقا علی رفسنجان برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند

استاندار کرمان گفت: خانه حاج‌آقا علی یک ثروت خفته در رفسنجان است و با تکمیل و راه‌اندازی آن حداقل برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی دارد.

به گزارش قائم آنلاین،علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در آیین آغاز عملیات مرمت و بازسازی خانه حاج‌آقا علی رفسنجان با تبریک دهه ولایت اظهار داشت: سرایداری سبک جدید و صحیحی از مدیریت جهادی در استان کرمان راه انداخته و نمونه آن بازسازی باغ فتح‌آباد کرمان است که کار آن با موفقیت انجام شد.

وی افزود: امروز مرمت و بازسازی خانه حاج‌آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان کلید خورد و به عنوان اقامتگاه با تجهیزات مدرن در آینده نوسازی و آینده در رفسنجان فرصت‌های اقتصادی خوبی ایجاد می‌شود.

رزم‌حسینی تصریح کرد: هرکس از خارج از کشور بخواهد به ایران سفر کند و از این منطقه عبور کند، مطمئن باشد، شب در این اقامتگاه زیبا و بزرگ جای خوبی برای استراحتش وجود دارد.

وی ادامه داد: حرکت‌هایی که در استان کرمان شروع شده، دوره جدیدی از فعالیت‌ها در حوزه گردشگری و صنایع دستی است و در این راستا صنعت فرش کرمان به ثبت جهانی می‌رسید و ما مصمم هستیم از کسانی که در چین، پاکستان و هند طرح فرش کرمان را کپی می‌کنند، شکایت کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ سال در تاریخ فرش زحمت کشیده شده و این ثبت جهانی از حقوق فرش کرمان دفاع می‌کند، خاطرنشان کرد: روحیه جهادی باید در مدیران ایجاد شود و کمک کنند تا موانع برداشته‌شود و این مجموعه راه بیفتد.

استاندار کرمان عنوان کرد: خانه حاج‌آقا علی یک ثروت خفته در رفسنجان است و با تکمیل و راه‌اندازی آن حداقل برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی دارد.

رزم‌حسینی تاکید کرد: حریم گردشگری رفسنجان باید حفظ و گسترش یابد در دوره امروزی با رکود و مشکلات اقتصادی، فرصت مناسبی است تا این صنعت احیا شود.

وی تصریح کرد: حریم این مجموعه به گونه‌ای گسترش یابد تا ۲۰۰ سال آینده جوابگو باشد و فرماندار برای مناسب کردن مسیر و ایجاد اقامتگاه هماهنگی انجام دهد، بخشدار و شوراها هم همکاری کنند.

استاندار کرمان متذکر شد: نیروهای بومی برای کار در این مجموعه به خدمت گرفته شوند و این کارهای بزرگ خدمت به ملت، نظام و به همه نسل‌هاست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 14 =