کد خبر : 15210
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
-

دست دادن های خبرساز دنیای سیاست + عکس

دست دادن و احوالپرسی سیاستمدارن در دنیای دیپلماتیک موضوعی روتین و مشخص است اما برخی از اینگونه دست دادن ها، خبرساز و نمادین می شوند.

به گزارش قائم آنلاین،شب گذشته محمود جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در راهروهای سازمان ملل بایکدیگر دست دادند و به احوالپرسی پرداختند. این مصاحفه برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی ایران میان یک مقام بلندمرتبه ایرانی و رئیس جمهور آمریکا صورت پذیرفته است.

با نگاهی به تاریخ سیاسی جهان، این اقدامات نمادین در موقعیت های دیگری نیز روی داده اند که با دست دادن های عادی و همیشگی سیاستمدارن متفاوت بوده و به خبر مهمی در رسانه های جهان تبدیل شده اند.

دیدار نیکیتا خورشچف، دبیرکل اول حزب کمونیست شوروی و جان اف کندی، رئیس جمهور آمریکا در سفارت آمریکا در شهر وین اتریش.

سفر ریچارد نیکسون، رئیس جمهور آمریکا به چین و دیدار با مائو زدونگ، رهبر جمهوری خلق چین در پکن.

دست دادن سربازان آمریکایی و روسی بر روی پل دو نیم شده در آلمان پس از آنکه نیروهای آمریکایی و روسی با شکست آلمان به یکدیگر رسیدند.

دیدار نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا و فیدل کاسترو در سال ۱۹۵۹ در طول یک کنفرانس خبری در واشنگتن.

دیدار دونالد رامسفلد، وزیر دفاع آمریکا در دولت رونالد ریگان و صدام حسین در ۲۰ سپتامبر ۱۹۸۳، زمانی که جنگ تحمیلی میان عراق و ایران در جریان بود.

دست دادن معروف آدلف هیتلر، رهبر آلمان نازی و مارشال هنری پتین، رهبر فرانسه ویشی در سال ۱۹۴۰ در طول دیدار هیتلر از فرانسه در جنگ جهانی دوم.

دیدار انورسادات، رئیس جمهور مصر و مناخیم بگین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور جیمی کارتر در ۶ سپتامبر ۱۹۷۸، درجریان مذاکرات صلح در کمپ دیوید.

بیل کلینتون با میانجیگری میان اسرائیل و رهبران فلسطین باعث به سرانجام رسیدن مذاکرات صلح میان تشکیلات خودگران فلسطین و رژیم صهیونیستی شد. در این تصویر یاسر عرفات و اسحاق رابین در ۱۳ سپتامبر در حضور کلینتون، رئیس جمهور آمریکا به یکدیگر دست داده اند.

دست دادن پرنس چارلز، شاهزاده ولزی با رابرت موگابه، رئیس جمهور زیمباوه در جریان تشیع جنازه پاپ ژان پل دوم در ۸ آوریل ۲۰۰۵٫ موگابه با ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا روبه رو بود و در سفر به واتیکان بدون اعلام قبلی حضور یافته بود.

۲۹ می ۲۰۰۷ دیدار میان تونی بلر، نخست وزیر انگلیس و معمر قذافی رهبر لیبی، در چادری در شهر سرت لیبی روی داد.

دیدار آدولف هیتلر و نویل چمبرلین، نخست وزیر وقت انگلیس در هتلی در شهر درسدن ایالت نورنبرگ در سال ۲۲ سپتامبر ۱۹۳۸٫

حضور رونالد ریگان در کاخ کرملین در روسیه و دیدار با میخائیل گورباچف، رهبر شوری در یک ژوئن ۱۹۸۸٫

دست دادن سه رهبر انگلیس، آمریکا و شوری؛ چرچیل، ترومن و استالین در جریان کنفرانس پس از جنگ جهانی در پوتسدام در جولای ۱۹۴۵٫

دست دادن بارک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و رائول کاسترو، رئیس جمهور کوبا در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۳ در جریان مراسم گرامیداشت مرگ نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی.

 

دست دادن اوباما و چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا پيش از آغاز اجلاس سران کشورهای آمريکايی در ترينيدا و توباگو در آوریل ۲۰۰۹٫

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =