کد خبر : 14669
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
-

با چنین اقتصادی جامعه به بالندگی نمی‏‌رسد/هدف از یارانه دادن حفظ رأی است

با چنین اقتصادی جامعه به بالندگی نمی‏‌رسد/هدف از یارانه دادن حفظ رأی است

دبیرکل حزب اسلامی کار ایران گفت: دولت‌ها باید برای اداره کشور برنامه ارائه دهند و تفاوت افراد نیز در همین سیاست‌ها و برنامه‌های آنان است، مردم نیز باید به همین برنامه‌ها رأی دهند.

به گزارش قائم آنلاین،حسین کمالی در همایش دانشجویان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرای چالوس، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند جریان اصلاحات را محبوس و محصور کند، زیرا اصلاح‌طلبی یک تفکر است، اما برخی فکر می‌کنند با گفتارهای سخیف می‌توانند مانع پیشرفت اصلاحات شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه جریان اصلاحات یک جریان برانداز نیست، افزود: این جریان می‌خواهد راهی درست را پیش روی مسئولان قرار دهد، یک اصلاح‌طلب به جای برخورد با مخالفانش باید برای آنان دعای خیر داشته باشد و به افکار مخالف اجازه ظهور و بروز بدهد.

دبیرکل حزب اسلامی کار ایران با اشاره به مشکلات جامعه در بخش‌های مختلف تصریح کرد: حتی اگر مناسبات بین‌المللی اصلاح شود و این روابط بهبود پیدا کند، اگر سیاست‌های غلط اقتصادی وجود داشته باشد، نتیجه‌ای نمی‌گیریم.

کمالی با تأکید بر اینکه اقتصاد ما وابسته به نفت و غیررقابتی است، گفت: از درون چنین اقتصادی نمی‌توان بالندگی جامعه را جست‌وجو کرد، با نگاهی به میزان ناهنجاری‌های اجتماعی مانند طلاق، خودکشی، اعتیاد و بیکاری در جامعه خیلی از مسائل روشن می‌شود و لزوم ایجاد تغییر در جامعه را نشان می‌دهد.

وزیر اسبق کار در دولت‌های‌ سازندگی و اصلاحات با بیان اینکه گفتمان اجتماعی در کشور ما در پایین‌ترین حد خود است، تصریح کرد: تاریخ مصرف دیپلماسی پنهان تمام شده‌ است و امروزه باید همه مسائل را در یک گفتمان اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

دبیرکل حزب اسلامی کار ایران پرداخت یارانه در دولت نهم و دهم را برای داشتن رأی مردم دانست و یادآور شد: در این دولت‌ها ماهانه سه هزار ۶۰۰ میلیارد تومان پول بین مردم توزیع شد که خیلی بیشتر از بودجه عمرانی کشور است، در صورتی‌که با این مقدار می‌شد ماهانه ۳ هزار و ۶۰۰ کارخانه احداث و اشتغال‌زایی ایجاد کرد.

وی با اشاره به لزوم داشتن برنامه درست برای اداره کشور خاطرنشان کرد: دولت‌ها باید برای اداره کشور برنامه ارائه دهند و تفاوت افراد نیز در همین سیاست‌ها و برنامه‌های آنان است، مردم نیز باید به همین برنامه‌ها رأی دهند.

کمالی در پایان با انتقاد از مصوبه مجلس در مورد لزوم برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد برای نامزدی در انتخابات مجلس گفت: کمتر از یک درصد مردم دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، در نتیجه با این مصوبه ۹۹ درصد مردم از شانس نامزدی در انتخابات را از دست دادند و بقیه هم باید به گزینش شورای نگهبان بروند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − پانزده =