کد خبر : 14396
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
-

یک نهنگ دیگر در ساحل بوشهر تلف شد

یک نهنگ دیگر در ساحل بوشهر تلف شد

پنجمین مورد تلفات نهنگ ها در ساحل شمالی منطقه حفاظت حله بوشهر روز گذشته مشاهده شد.

به گزارش قائم آنلاین،حسین دلشب گفت: در ۴ مهر ۹۴، پنجمین مورد تلفات نهنگ ها در ساحل شمالی منطقه حفاظت حله بوشهر مشاهده شد.

وی ادامه داد: طول نهنگ مشاهده شده در منطقه حفاظت شده حله ۱۵ متر و از گونه نهنگ گرمسیری یا براید گزارش شده است و کارشناسان محیط زیست جهت نمونه برداری و کشف علت اصلی مرگ به منطقه اعزام شده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: بدلایل تغذیه ای و ناشناخته، گونه هایی از نهنگ وارد خلیج فارس شده و بدلیل تردد زیاد انواع شناورها در این منطقه و همچنین خطر برخورد با ادوات صیادی احتمال تلف شدن این جانوران وجود دارد .

دلشب گفت: پستانداران دریایی از مهمترین گونه های با ارزش دریایی بوده که در زنجیره غذایی دریایی از نقش ارزشمند اکولوژیک برخوردارند. در مواردی به دلیل حادثه و یا به دلایل متعدد دیگر مانند تعقیب صید تا ساحل و یا گرفتاری در جزر بزرگ و یا عوارض طبیعی و … ممکن است این پستانداران بزرگ در خشکی گرفتار شوند .

وی گفت: صید و صیادی و تردد شناورها از عمده ترین تهدیدات زیست بوم های دریایی است عدم رعایت ممنوعیت در مناطق تحت مدیریت و مناطق حساس به عنوان مهمترین عوامل تهدید آمیز در اکوسیستم های دریایی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =