کد خبر : 14324
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
-

پاکستان: گزارش 'گاردین' درباره فاجعه منا کذب است

پاکستان: گزارش 'گاردین' درباره فاجعه منا کذب است

وزارت امور خارجه گزارش نشریه انگلیسی ‘گاردین’ را مبنی بر اینکه ۲۳۶ نفر از حجاج پاکستانی جان خود را در فاجعه منا از دست داده اند، تکذیب کرد.

به گزارش قائم آنلاین،رسانه های دولتی پاکستان روز یکشنبه اعلام کردند که تعداد جان باختگان پاکستانی فاجعه روز پنجشنبه گذشته در سرزمین منا در عربستان تا به امروز به ۱۸ نفر رسیده است و بیش از ۳۰۰ نفر از حجاج این کشور نیز هنوز مفقود هستند.
اگرچه وزارت خارجه پاکستان گزارش گاردین را تکذیب کرده است، اما با توجه به تعداد بالای مفقودین به نظر می رسد رقم اعلام شده مربوط به جان باختگان این کشور در فاجعه منا چندان دقیق نباشد.
با توجه به رقم بالای مفقودین پاکستانی در فاجعه منا، به احتمال زیاد تعداد حجاج پاکستانی که در این رویداد تلخ و ناگوار جان باخته اند، باز هم افزایش خواهد یافت. در روز وقوع این حادثه، رسانه های پاکستان اعلام کرده بودند که تنها یک زائر پاکستانی کشته و شش نفر مجروح شده اند.
رژیم سعودی سعی در مخفی نگه داشتن رقم واقعی قربانیان فاجعه منا دارد. این رژیم تا به امروز رقم جان باختگان را ۷۶۹ نفر اعلام کرده است اما با توجه به گستردگی و شدت فاجعه، رقم قربانیان بدون تردید بسیار بیشتر از رقم اعلام شده است از سوی عربستان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − یازده =