کد خبر : 14529
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
-

فرگوسن: دخئا کلید قهرمانی ما است

فرگوسن: دخئا کلید قهرمانی ما است

سرالکس فرگوسن می‌گوید داوید دخئا می‌تواند در این فصل منچستریونایتد را به قهرمانی لیگ برتر برساند.

به گزارش قائم آنلاین،سرالکس فرگوسن می‌گوید داوید دخئا می‌تواند در این فصل منچستریونایتد را به قهرمانی لیگ برتر برساند. یونایتد از سال ۲۰۱۳ که فرگوسن از دنیای مربیگری کناره گرفت قهرمان لیگ برتر نشده و به ترتیب در دو فصل اخیر در رده‌های هفتم و چهارم قرار گرفته است.

اما فرگوسن نسبت به تیم حال حاضر لوییس فان‌خال امیدوار است که تا قبل از بازی‌های این هفته در رده دوم قرار داشت. او از آمدن بازیکنانی مثل آنتونیو مارسیال هیجا‌ن‌زده است که تا همینجای کار چهار گل برای تیمش زده.

این اسکاتلندی ۷۳ ساله، مارسیال ۱۹ ساله که با ۳۶ میلیون پوند از موناکو خریده شد را دارای پتانسیلی فوق‌العاده می‌داند در حالی‌که خودش دخئا را در سال ۲۰۱۱ از اتلتیکومادرید با نصف این قیمت یعنی ۱۸ میلیون پوند خرید.

دروازه‌بان اسپانیایی در فصل نقل و انتقالات اخیر تا یکقدمی رئال مادرید رفت اما در نهایت در اولدترافورد ماندنی شد و اخیرا قراردادش را برای چهار سال تمدید کرده و مربی هلندی شیاطین سرخ در هر دو بازی لیگ از آن موقع او را در ترکیب اصلی تیمش قرار داده.

فرگوسن جمعه‌شب در مراسم معرفی کتاب خودش در تالار بریج‌واتر منچستر گفت: «ما در لیگ دوم هستیم. این پسر، مارسیال می‌تواند کسی شود که همه می‌خواهند در تیم خود داشته باشند. وقتی شوت می‌زند، ترسی ندارد، توپ در هر شرایطی به او برسد، نگران نمی‌شود و این دارایی بزرگی است. من فکر می‌کنم دخئا می‌تواند عملا ما را قهرمان لیگ کند. ما در جایگاه خوبی هستیم چون تیم صدرنشین منچسترسیتی تا هفته پیش نباخته بود و ما در زمین ساوتهمپتون به پیروزی رسیدیم و یک دفعه همه چیز عوض شد. چلسی چند باخت داشته، آرسنال یک بازی را باخته. اگر حول و حوش سال جدید بتوانیم چنین وضعیتی در جدول داشته باشیم، شانس قهرمانی داریم.» صحبت‌های فرگوسن تقریبا یک ساعت طول کشید و حدود دو هزار نفر در این مراسم حضور داشتند.

فان‌خال ۶۴ ساله که دو سال دیگر با منچستریونایتد قرارداد دارد همین حالا گفته قراردادش با این تیم که تمام شود مربیگری را کنار می‌گذارد اما فرگوسن می‌گوید تعجب نمی‌کند اگر مربی هلندی قراردادش در اولدترافورد را تمدید کند: «چه کسی می‌داند در آینده چه اتفاقی می‌افتد؟ شما هرگز نمی‌دانید لوییس چه کار خواهد کرد؟ اگر شما به فرمول موفقیت برسید و راهش را بیاموزید، جدایی سخت است.»

رایان گیگز که با مربیگری فرگوسن ۱۳ قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد، حالا دست راست فان‌خال است. در حالی که برخی باور دارند او نیاز دارد جای دیگری مربیگری را تجربه کند تا بعدا به کار روی نیمکت شیاطین سرخ فکر کند، فرگوسن چنین نظری ندارد: «رایان دارد تجربه کسب می‌کند، او کمک مربی است. خیلی‌ها می‌گویند برود برایش بهتر است اما من مطمئن نیستم. او زیر نظر فان‌خال تجربه به دست می‌آورد و این کار را در زمان دیوید مویس هم کرد بنابراین فکر می‌کنم فرایند یادگیری‌اش خیلی‌ خوب طی می‌شود.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =