کد خبر : 12942
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
-

اختتامیه انجمن کتاب شهید زینب کمایی

کتاب راز درخت کاج دربردارنده خاطرات شهید زینب کمایی، دختر ۱۴ ساله ای است که در سال ۶۱ به دست منافقین ترور شده و به شهادت می رسد. این انجمن نیز با تبرک به نام این شهید بزرگوار، انجمن کتاب شهید زینب کمایی نام گرفته است که انجمنی ویژه خواهران است.

به گزارش عصرساری،بیش از چهار صد نفر از سرگروه های انجمن کتاب شهید زینب کمایی، روز یکشنبه بیست و نهم شهریور ۹۴، برای اردوی اختتامیه فاز دوم انجمن، در باغ شاهنامه گرد هم آمدند.

این فاز که با حضور ۳۲ تشکل مردمی خواهران در چهار منطقه طبرسی شمالی، پنجتن، شهرک شهید رجایی و شهرک طرق جریان داشت، از اواخر تیرماه ۹۴ شروع به کار کرده بود که در مدت ۲ ماه، بیش از ۷۰۰ گروه کتابخوانی با شروع از کتاب راز درخت کاج تشکیل شده است. تشکیل ۷۰۰ گروه کتابخوان در انجمن کتاب، به معنای پوشش بیش از دو هزار نفری این طرح است، به گونه ای که بیش از دو هزار نفر به مدت دو ماه کتاب راز درخت کاج را خوانده اند.
کتاب راز درخت کاج دربردارنده خاطرات شهید زینب کمایی، دختر ۱۴ ساله ای است که در سال ۶۱ به دست منافقین ترور شده و به شهادت می رسد. این انجمن نیز با تبرک به نام این شهید بزرگوار، انجمن کتاب شهید زینب کمایی نام گرفته است که انجمنی ویژه خواهران است.
صبح اردو، با تشکیل حلقه های گفتگوی اعضای انجمن کتاب گذشت و مراسم اختتامیه نیز عصر این روز برگزار شد.
خانم کیم، خانم تازه مسلمان اهل کره جنوبی به همراه خانواده خود مهمان این مراسم بود. خانواده کیم کتاب راز درخت کاج را مطالعه کرده بودند و از احساس خود نسبت به شهید زینب کمایی و شهادت ایشان به دست منافقین گفتند.
خانم مینا کمایی خواهر شهید زینب کمایی و از امدادگران دفاع مقدس، نیز مهمان ویژه این مراسم بود که از خاطرات زینب کمایی و انجمن کتاب شکل گرفته به نام شهید زینب کمایی در مشهد گفت.
در پایان مراسم از سرگروه های برگزیده انجمن کتاب تقدیر شد. جالب است بدانید هدایای این سرگروه های برگزیده، جایزه هایی مردمی بود که به صورت نقدی و غیر نقدی به این انجمن اهدا شده بود.
انجمن کتاب، مدلی ابتکاری و موفق در عرصه تربیتی و کتابخوانی است که از سوی کتابخانه مردمی امیرحسین فردی اجرا می شود. در این مدل، پس از شناسایی کتاب خوب، سرگروه های داوطلب، کتاب را پس از مطالعه، به چند نفر دیگر از اطرافیان، دوستان و خانواده خود معرفی کرده و آنها نیز کتاب را مطالعه می کنند. کتابها در نهایت پس از این سفرهای پیچ در پیچ به کتابخانه برمی گردد و به عنوان سرمایه کتابخانه می تواند چندین باره مورد استفاده قرار گرفته و زاینده باشد.
به گفته مسئولان کتابخانه امیرحسین فردی، شناسایی کتابهای خوب، مشارکت مردم، ابتکارها و نوآوری های ناشی از حضور مردمی، ایمان و انگیزه های ناب مردم در معرفی چهره به چهره کتاب های خوب و گروه محوری از عناصر اصلی در این مدل کتابخوانی است. چابک بودن مدل تأمین مالی و بهره ورانه بودن انجمن نیز از ویژگی های منحصر به فرد این انجمن است. به گونه ای که با وجود کسر شدن بسیاری از هزینه ها، تاثیرگذاری چندین برابر نسبت به مدل های مرسوم را خواهد داشت.
قابل ذکر است که فاز اول انجمن کتاب شهید زینب کمایی به صورت محلی در اسفندماه ۹۳ کلید خورده بود و پیش از آن نیز در شهریورماه ۹۳، مسابقه کتابخوانی این کتاب نیز از سوی کتابخانه برگزار شده بود. به گفته مسئولان انجمن کتاب شهید زینب کمایی، این انجمن بنا دارد در فاز سوم خود به سوی فعالیت گسترده در سطح مدارس شهر مشهد گام بردارد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − 3 =