کد خبر : 12664
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
-

خروج هواپیما از باند فرودگاه تبریز

خروج هواپیما از باند فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی اعلام کرد یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ‘ایرتور’ که از مشهد عازم تبریز بود، هنگام دور زدن در باند فرودگاه بین المللی ‘شهید مدنی تبریز’ اندکی از مسیر پرواز (باند) خارج شد اما حادثه ای نداشت.

به گزارش قائم آنلاین،«مصطفی صفایی» عصر دوشنبه به ایرنا گفت: این هواپیمای مسافربری به شماره پرواز ۹۰۰ مدل ام. بی با ۱۵۰ سرنشین از مشهد پرواز کرده بود و پس از رسیدن به تبریز در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز، چرخ جلو آن هنگام دور زدن در باند فرودگاه از آسفالت خارج شد و به خاکی رفت.

صفایی، خوب دور نگرفتن هواپیما را دلیل بروز این حادثه دانست و ادامه داد: پس از این اتفاق، مسافران و بار هواپیما تخلیه شدند و سرنشینان هواپیما در صحت کامل به سر می برند.

وی تاکید کرد «خروج چرخ از باند آسفالت اتفاق خاصی نیست» و افزود: هواپیما با استفاده از خودرو ویژه به پارکینگ فرودگاه بین المللی شهید مدنی انتقال داده شد.

فرودگاه ۶۵ ساله و بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز و در ارتفاع ۱۴۹۴ متری از سطح دریا در زمینی به وسعت ۴۲۰ هکتار واقع شده است.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی یادآور شد: منتظر ورود متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری هستیم تا پس از کنترل و بازرسی هواپیما اجازه پرواز به آن داده شود.

فرودگاه تبریز در سال ۱۳۲۹ شمسی با ماموریت ارایه خدمات هوایی، پروازهای برنامه ای و غیربرنامه ای، آموزشی و نظامی بر پایه ضوابط سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) راه اندازی شد.

این فرودگاه در سال ۱۳۷۸ به عنوان یکی از فرودگاه های درجه یک کشور انتخاب شد و از آن تاریخ به عنوان یکی از چهار فرودگاه آسمان باز ایران (Open Sky) به پروازهای داخلی و خارجی و عبوری خدمات می دهد.

این فرودگاه هم اکنون نزدیک به ۲۰۰ پرواز داخلی و ۲۰ پرواز خارجی در هفته دارد و دارای یک فرودگاه اقماری به نام فرودگاه سهند است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − سه =