کد خبر : 12209
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰:۱۵
-

تعداد نهایی کشته‌های سیل پاکدشت/ بازدید رییس سازمان مدیریت بحران از مناطق سیل‌زده

تعداد نهایی کشته‌های سیل پاکدشت/ بازدید رییس سازمان مدیریت بحران از مناطق سیل‌زده

فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به افزایش تعداد کشته شدگان سیل روز گذشته استان تهران گفت: در پاکدشت یک کودک و چهار بزرگسال در این سیل جان خود را از دست دادهاند البته یک نفرهم در حوزه شهرستان ری جان خود را از دست داده است.

به گزارش قائم آنلاین،علی صادقی گفت: در شهرستان پاکدشت مفقودی نداریم و وضعیت در این شهرستان به حالت عادی بازگشته است تنها قطعی آب در روستای توچال را داریم که با تلاش عوامل اجرایی ظرف دو ساعت آینده آب این روستا وصل خواهد شد.

وی افزود: چنین سیلی در ۵۰ سال گذشته در این منطقه بی سابقه بوده است و علی رغم هشدارهای سازمان هواشناسی متاسفانه شهروندان به هشدارها بی توجه بوده و در حاشیه رودخانه مستقر شده اند که موجب جان باختن پنج نفر از مردم خوب این شهرستان شده است.

فرماندار شهرستان پاکدشت تاکید کرد: این سیلاب که در مناطق شمالی پاکدشت شامل منطقه توچال، روستای چنگی، شهرک انقلاب، حصار امیر و… رخ داد، تعداد زیادی از خودروهایی که در منطقه توریستی توچال متوقف و یا در حال تردد بودند را با خود برد. در نخستین لحظات بارش باران و اطلاع از وقوع سیل در مناطق شمالی پاکدشت، مسئولان و عوامل امدادی در منطقه مستقر شدند و قبل، حین و بعد حادثه آمادگی کامل را داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به این که منطقه توچال، یکی از مناطق توریستی پاکدشت می باشد و عده زیادی از مردم برای تفریح در این منطقه حضور داشتند، سیل تعدادی از خودروهای متوقف شده را با خود برد و گروه‌های امدادی رهاسازی این خودرها و نجات سرنشینان احتمالی را انجام دادند.۱۰ اکیپ امدادی به مناطق مختلف شهرستان اعزام شده‌اند که این گروه‌ها در حال کمک به حادثه دیدگان بودند.

صادقی با اشاره به وسعت منطقه حادثه دیده گفت: عوامل امدادی و خدمات رسان نظیر بسیج، آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر با بهره گیری از خودروهای سنگین در منطقه حاضر شده و در حال امداد رسانی به حادثه دیدگان می باشند. پس از وقوع سیلاب تمامی مجموعه مدیریت بحران با حضور مستقیم معاون عمرانی استاندار تهران، در حرکتی جهادی طی کوتاهترین زمان ممکن به مهار سیل پرداختند و اگر این حرکت جهادی اتفاق نمی افتاد مردم با مشکلات و خطرات بسیار جدی روبرو می شدند.

بازدید رییس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق سیل‌زده

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه جمعی از معاونان و فرمانداران مناطق سیل زده از بخش‌های درگیر سیلاب در شهرستان پاکدشت و روستای توچال بازدید کرد.

اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از این مناطق گفت: خوشبختانه سیل اخیر به منازل مسکونی خساراتی وارد نکرده اما خساراتی به چندین دستگاه خودروی سواری و خسارات جزیی‌تر به بخش‌های کشاورزی و… وارد کرده است.

وی با اشاره به فوت ۱۲ تن در سیلاب اخیر در سراسر کشور اظهار کرد: متاسفانه تا به این لحظه آمار کشته شدگان ناشی از سیل ۱۲ نفر است و بیشترین منطقه‌ای که در سیل‌های اخیر کشور دچار آسیب‌دیدگی شد، همین روستای توچال از توابع پاکدشت است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اعلام رقم دقیق خسارات ناشی از سیلاب نیازمند جمع‌بندی‌های لازم و اتمام کار کارشناسان است، اظهار کرد: متاسفانه این حادثه در روزهای پایانی آخر هفته رخ داد و به علت آن شمار زیادی از شهروندان در جاده‌ها حضور داشتند. متاسفانه طغیان کانال قیام‌دشت و همین‌طور سرریز شدن آب‌های سطحی در جاده‌ها منجر به آبگرفتگی معابر و بروز این حادثه شد.

نجار درباره پیش‌بینی‌های انجام شده از وقوع این حادثه نیز گفت: نسبت به بروز سیلاب پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش بودند اما این حادثه تنها در حدود طول ۲۰۰ متر از جاده رخ داده و در دیگر بخش‌ها مشکل خاصی نداشتیم و باید بررسی شود که چرا تنها در حدود ۲۰۰ متر از جاده قیام‌دشت این اتفاق رخ داده و کانال انتقال آب چه مشکلی داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − دوازده =