کد خبر : 12071
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
-

خندوانه بعد از محرم و صفر تعطیل می شود؟

خندوانه این روزها بین مردم ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور طرفدران بسیاری دارد.این برنامه که با خنداندن مردم و تشویق آنها به خنده توانسته جایگاه خوبی در بین مردم کسب کند، با هنرنمایی عروسکی با لهجه جنوبی با نام جناب خان توانسته…

قائم آنلاین،

محبوبیت دردسر ساز خندوانه میان مردم/ خندوانه بعد از محرم و صفر تعطیل می شود؟ شنبههههه

خندوانه این روزها بین مردم ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور طرفدران بسیاری دارد.این برنامه که با خنداندن مردم و تشویق آنها به خنده توانسته جایگاه خوبی در بین مردم کسب کند، با هنرنمایی عروسکی با لهجه جنوبی با نام جناب خان توانسته،   در ساعت پخش سریال های پربیننده ماهواره ای که این روزها پای خود را به زندگی مردم ایران و اوقات فراغت آنها بازکرده اند، مردم را به دیدن شبکه نسیم تشویق کند.

در این میان این مساله کاملا طبیعی است که هر چه یک برنامه تلویزیونی  محبوب تر می شود، حاشیه ها و شایعات پیرامون آن زیاد تر می شود و برنامه خندوانه با رامبد جوان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خندوانه سیاسی است؟

اولین شائبه و شایعه ای که در باره این برنامه مطرح شد، سیاسی شدن این برنامه بود.عده ای معتقد بودند رامبد جوان با دعوت کردن مهمان های سیاسی این برنامه را به سوی سیاسی شدن و حمایت از جریانی خاص سوق می دهد اما خود رامبد جوان در دفاع از عملکرد خود گفت:  ” کسانی که مخالف برنامه ما به جهت دعوت از میهمانان سیاسی هستند می‌توانند قضاوت کنند که این مجموعه فقط در تعداد محدودی از برنامه‌ها میهمانان سیاسی داشته. ما میهمانان ورزشکار، روان‌شناس، مدیر، بازیگر و سیاسی داشتیم. از نظر من آقای ظریف هم باید به برنامه بیاید یا حتی آقای سلحشور یا شریعتمداری، آن‌هم به چند دلیل که اساس ساخت برنامه «خندوانه» است. من کاری به نگاه سیاسی آدم‌ها ندارم اما برایم مهم است که یک مسئول چه می‌کند که حال مردم خوب شود؟ اساسا معنی اینکه من کسی را به این برنامه دعوت می‌کنم، این نیست که طرفدار صددرصد او هستم. بلکه به این معناست که آن آدم‌ها بخشی از مردم جامعه ما هستند. بنابراین باید همه طیف‌های مردم از هر نوع نگاه و طرز تفکری حضور داشته باشند و حرف بزنند. طبعا هرکدام از آنها یک‌سری طرفدار یا موافق دارند. وقتی از کسی می‌پرسم چه‌چیزی حالت را بد می‌کند؟ سؤال مهمی مطرح می‌کنم؛ چراکه معتقدم با این پرسش بسیاری از زوایای رفتاری، ایدئولوژیک، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی طرف مقابلم روشن می‌شود و جالب است که اکثرا میهمانان‌ در پاسخ به پرسش من می‌گویند «دروغ» از هرچیزی بیشتر حالشان را بد می‌کند و به نظرم همین پاسخ نشان می‌دهد که دروغ در جامعه ما چیز شایعی است.”

در هر حال رامبد جوان تا امروز با همین دید به کار خود ادامه داده و مهمان برنامه ۲۳ شهریور وی نیز حداد عادل، نماینده  مجلس و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس بود.

انتقاد انصارحزب الله به خندوانه

همین چند وقت پیش بود که یالثارات وب سایت گروه تندرو انصار حزب الله بار دیگر با انتشار یادداشتی به شدت از برنامه «خندوانه» رامبد جوان انتقاد کرد.

در بخش هایی از این انتقاد آمده بود: ” یکی دیگر از روندهای جاری که حکایت از بیگانگی مجری و سازندگان برنامه با شعائر دینی دارد، نحوه تعامل شخص رامبد جوان و افراد حاشیه ای این برنامه با زنان نامحرم است. به عنوان مثال بد نیست کارشناسان دیدنی اختلاط مجری با یکی از شخصیت های زن یک سریال مناسبتی ماه رمضان که اخیرا از خندوانه پخش شد را بازبینی کنند و در مورد آن نظر بدهند. یا مثلا در برنامه‌ای که یک زن و شوهر هنرپیشه، مهمان آن بودند، «خندوانه» در مورد شخصیت و رفتار هنر پیشه زنِ میهمان، از یک هنر پیشه مردِ نامحرم که در سریال طنز مهران مدیری (درحاشیه) ایفای نقش می کرد سوال می‌پرسید و او با لحن و حالت زننده‌ای که حکایت از وضعیت خیلی خودمانی با ناموس یک مسلمان داشت درباره مهربانی و صفاتِ خوبِ هنرپیشه زنِ مورد اشاره ما، سخن می گفت. دلیل اینگونه روند سازی ها از بی غیرتی مردان نسبت به همسرانشان که کاملا در تضاد با آیات و روایات اسلامی سازماندهی شده اند، در بهترین حالت فقدان هر گونه درک دینی در قاموس سازندگان است و یا آنکه متاسفانه باید گفت بر اساس تجربه های تلخ پیشین نشانه ای از یک جریان مخرّب خزنده جدید در سیمای جمهوری اسلامی ایران است.”

این انتقاد اما سر آغازی برای به وجود امدن این شایعه بود که برنامه خندوانه به زودی تعطیل خواهد شد.

خندوانه بعد از محرم و صفر تعطیل می شود؟

شایعاتی که با نزدیک شدن محرم و صفر رنگ بوی جدی تر ی به خود گرفته است چرا که یک منبع آگاه در صدا و سیما در این خصوص به شفاف گفته: برنامه خندوانه از هیات نظارت بر صدا و سیما تذکر گرفته و صحبت هایی هست که پخش این برنامه بعد از محرم و صفر جلوگیری شود.
این منبع آگاه تاکید کرده: البته این مساله ۱۰۰ در ۱۰۰ نیست اما احتمال زیادی برای تعطیلی برنامه خندوانه در شبکه نسیم وجود دارد و بیتشر انتقادها به این برنامه نیز بر سر رعایت شئونات اسلامی است.

این در حالی است که علی شهیدیان  روابط عمومی خندوانه در گفت و گو با خبرنگار رادیو وتلویزیون خبرگزاری میزان اعلام کرده: برنامه خندوانه تا قبل از شروع ماه محرم و صفر ضبط می شود و برنامه “خندوانه” به صورت قطعی بعد از ماه محرم و صفر از شبکه نسیم نمایش داده می شود.

با این حال شایعات در این خصوص قوت گرفته و باید منتظر ماند و دید بالاخره تکلیف این برنامه پر بیننده با عروسک محبوبش جناب خان که  این روزها تکیه کلام هایش بین مردم دهان به دهان می چرخد، چه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + هفده =