کد خبر : 12124
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
-

افزایش تلفات طاعون نشخوارکنندگان در زنجان

افزایش تلفات طاعون نشخوارکنندگان در زنجان

سرپرست اداره کل سازمان حفاظت محیط‌زیست زنجان گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان بلای جان حیات وحش زنجان شده است و تاکنون ۹۶ رأس کل و بز تلف شده اند.

قائم آنلاین، ناصر جعفری از تلف شدن ۹۶ رأس کل و بز خبر داد و گفت: ۹۶ رأس کل و بز در منطقه خرمنه سر زنجان براثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان از بین رفتند.

وی اظهار داشت: تعداد حیوانات تلف شده نسبت به چند روز گذشته ۱۳ مورد افزایش پیداکرده است.

جعفری با اشاره به دلیل افزایش این بیماری عنوان کرد: متأسفانه مشترک بودن مسیر کل و بز با دام‌های اهلی میزان سرایت این بیماری رابه آنها افزایش داده است.

وی ا فزود: از آنجایی که کل و بز حیوانات وحشی هستند و نزدیک ترین فاصله مکان آنها ۲۰۰ متر است امکان رسیدگی به آنها و واکسینه کردن وجود ندارد.

سرپرست اداره کل سازمان حفاظت محیط‌زیست زنجان از خروج دام‌ها تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری منطقه توسط سازمان منابع طبیعی خبر داد و گفت: عملیات واکسینه کردن دام‌ها توسط سازمان دامپزشکی همچنان ادامه دارد.

جعفری افزود: متأسفانه این بیماری در طالقان هم مشاهده‌شده است ولی با اقدامات پایشی امید است بیماری به مناطق دیگر سرایت نکند.

وی تصریح کرد: آهک پاشی در منطقه، سوزاندن لاشه‌های بیمار و ضدعفونی محل اجساد از اقدامات انجام شده در این منطقه است که همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − 1 =