کد خبر : 11607
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
-

نظر مدیرکل ارتباطات اجتماعی و خانوادگی سازمان کنفرانس اسلامی درباره کارآفرینی زنان ایرانی

نظر مدیرکل ارتباطات اجتماعی و خانوادگی سازمان کنفرانس اسلامی درباره کارآفرینی زنان ایرانی

مدیرکل ارتباطات اجتماعی و خانوادگی سازمان کنفرانس اسلامی گفت: در دنیای غرب زنان مسلمان هیچ نقشی را در توسعه کشورها بازی نمی کنند. اما مسئولان ایرانی این موضوع را به عنوان نیاز در کشور خود بررسی کرده اند و مورد بررسی و برنامه ریزی قرار داده اند. من برای آینده زنان ایرانی افق روشنی را ارزیابی می کنم.

قائم آنلاین،

دومین نمایشگاه و همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار میهمانان خارجی هم داشت. از جمله دکتر فضیله گراین (fadila grine) مدیرکل ارتباطات اجتماعی و خانوادگی سازمان کنفرانس اسلامی است.

درباره این نمایشگاه چه تصور ذهنی داشتید، آیا نمونه آن را در کشورهای دیگر مشاهده کرده بودید؟

من برای اولین بار در ایران حضور پیدا کرده ام، اما پیش از این با ایرانی ها برخورد داشته ام و فعالیت های زنان ایرانی را پی گیری می کردم. دراین زمان پیگیر توانمند شدن زنان در ایران بوده ام که اقدمات عینی و قابل ارزیابی را ارائه داده اند. شاید بتوان گفت رویدادی که ریاست آن را وزیر یک دولت بر عهده داشته باشد و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان آن را حمایت کند می تواند ارزشمند باشد. ما در اینجا می بینیم که چگونه در ایران وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی با یکدیگر تعامل دارند .

چه افقی برای زنان ایرانی در ذهن می بینید؟

به عنوان یک زن محقق، کارشناس در امورخانواده و زنان در این سوال، متذکر می شود که ایران از نظر من به سمت پایدار بودن یک حرکت عظیم گام بر می دارد. این همان توسعه پایدار است. بیشترین موضوعی که دراین نمایشگاه من را به خودش جلب کرده است، آن است که زنان در امور کلیدی، توسعه و پیشرفت داشته اند و این روند در ایران ادامه دارد. همچنین در عرصه علم و صنعت وای تی نیز آن را دیده ام.

شما به حضور و ریاست وزیر صنعت و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان اشاره کردید ، چه برخورد و تجربه ای در این خصوص کسب کردید؟

من براحتی در این نمایشگاه دیدم که چطور خاضعانه و با فروتنی همه مسئولان با هم تعامل داشتند و مشارکت زنان را جدی گرفتند. مقامات ایرانی به جایگاه و نقش زن در جامعه معتقد هستند و آن را باور دارند و اگر درست متوجه شده باشم ، وزیر صنعت گفتند ارزش دارد که ریسک کنیم و ریسک پذیر باشیم ودربسیاری موارد امور را به بانوان بسپاریم چون توانمندی آنها قابل مشاهده است. خانم مولاوردی به عنوان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان برای این موضوع ذهنیت استراتژیک و علمی دارند که قابل سپاس است. ایشان قدم در راهی برداشته اند که علمی و قابل تحسین است. این نگاه نگاهی جزئی‌نگر نیست. من به سخنان خانم مولاوردی بسیار خوش بین هستم، ایشان از توسعه پایدار و نقش زنان تصویر کلی در ذهن دارند ولی اقدامات ایشان علمی و عملیاتی است.

با توجه به فعالیت های شما در عرصه بین المللی برای زنان مسلمان ایران و زنان ایرانی در چه جایگاهی هستند؟

در دنیای غرب زنان مسلمان هیچ نقشی را در توسعه کشورها بازی نمی کنند. اما مسئولان ایرانی این موضوع را به عنوان نیاز در کشور خود بررسی کرده اند و مورد بررسی و برنامه ریزی قرار داده اند. من برای آینده زنان ایرانی افق روشنی را ارزیابی می کنم. سیاستگذاران ایرانی بالاترین ارزش را برای زنان مسلمان ایرانی در نظر گرفته اند و آن برابری حق آنها با مردان است . آخرین حرفم به عنوان یک مسلمان آن است که ضرب المثل انگلیسی می گوید توپ در سبد آن شخص است و من می گویم امروز توپ در سبد بانوان کارآفرین و تلاشگر مسلمان ایرانی است.

از غرفه ها بازدید کردید، نظرتان چیست؟

بله باشکوه بود، به ویژه بانوانی که با اندک امکانات به خلق آثار هنری پرداخته بودند، در آنجا نیازی به مترجم نبود چون هنر و زیبایی آثار هنری نیازی به زبان نداشت خود گویای همه حرفها بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =