کد خبر : 11709
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
-

داستان عکس؛ میلیون‌ها گل برای رژه ون‌گوگ

داستان عکس؛ میلیون‌ها گل برای رژه ون‌گوگ

هر ساله «زوندرت» – شهری در هلند – یک جشنواره و «رژه گل» به راه می‌اندازد تا هنرنمایی تولیدکننده‌های «کوکب» را به دنیا نشان دهد.

قائم آنلاین،

زوندرت شهری در جنوب هلند است که ونسان ون‌گوگ – نقاش مشهور قرن ۱۹ میلادی – در آن به دنیا آمده و دوران کودکی خود را در آن گذرانده است.

این شهر میزبان قدیمی‌ترین رژه گل در اروپا است که هر سال در اولین یکشنبه سپتامبر برگزار می‌شود و بسته به شرایط آب و هوایی، حداقل ۵۰ هزار تماشاگر را برای دیدن نمایش گل‌های کوکب، که بصورت مجسمه‌هایی از گل روی کامیون سوار شده‌اند،‌ به خود جلب می‌کند.

مجسمه‌های امسال این رژه گل متشکل از کوکب‌هایی هستند که از گونه‌های مختلف پرورش‌یافته در زمینی به وسعت ۳۳ هکتار برداشت شده است. معمولاً این جشنواره موضوع مشخصی برای مجسمه‌های ساخته شده از گل ندارد،‌ اما امسال نقاشی‌های ون‌گوگ الهام‌بخش مجسمه‌های این جشنواره شده است.

پرتره‌های ون‌گوگ،‌ مجموعه کلاژهای او و استفاده‌اش از رنگ‌های زنده در تابلوهای نقاشی، در مجسمه‌های ساخته شده از کوکب در جشنواره امسال دیده می‌شود.

اولین دوره‌های این جشنواره تنها با گاری‌ها و دوچرخه‌هایی که روی آن‌ها با گل تزئین شده بود برگزار می‌شد،‌ اما حالا ۲۰ دهکده مختلف در این منطقه برای طراحی و ساخت مجسمه‌های گل کوکب برای این رژه با هم رقابت می‌کنند. هر روستا تلاش می‌کند مجسمه‌ای زیباتر با طرحی بلندپروازانه‌تر از دیگران را برای رژه آماده کند. تخمین زده می‌شود که هر کدام از مجسمه‌های این رژه، با بیش از نیم میلیون گل کوکب ساخته شده باشد.

مراحل آماده کردن گل برای ساخت مجسمه‌ها از چند روز زودتر آغاز می‌شود

دسته موسیقی پیشاپیش رژه گل حرکت می‌کند

ساعتی بعد از تمام شدن رژه گل باید فکری به حال مجسمه‌ها کرد

ماکت مجسمه مربوط به تابلوی آفتابگردان ون‌گوگ

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =