کد خبر : 11575
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰:۲۷
-

جشنواره تئاترشهر با تمرکز بر یک موضوع برگزار شود

جشنواره تئاترشهر با تمرکز بر یک موضوع برگزار شود

هما جدّیکار، کارگردان و کارشناس تئاتر عروسکی، گفت: جشنواره تئاتر شهر پتانسیل این کار را دارد که وقتی بر یک جریان متمرکز باشد، متفاوت نیز می‌شود.

قائم آنلاین،

هما جدّیکار استاد دانشگاه، هر حرکتی را که موجب رشد هنر نمایش شود مثبت دانسته و افزود: «جشنواره‌ها محل تعامل‌اند و به شکوفایی استعداهای جوان کمک می‌کنند. جشنواره تئاتر شهر نیز محملی را ایجاد کرده که اهالی جوان تئاتر تفکرات خود را در آن بازتاب دهند.»

جدّیکار با ابراز خرسندی از استقبال هنرمندان جوان از جشنواره تئاتر شهر گفت: «باید به این افراد فرصت تجربه راه و شیوه‌های جدید را بدهیم تا در ارتباط با مخاطب متوجه شوند چقدر در کار خود موفق‌اند و این مسیر را با نگاهی متفاوت طی کنند.»

کارگردان «هفت‌خوان رستم» پیشنهاد داد جشنواره تئاتر شهر با تمرکز بر یک موضوع برگزار شود و گفت: «جشنواره تئاتر شهر پتانسیل کار تک موضوعی را دارد؛ وقتی جشنواره بر یک جریان متمرکز باشد، متفاوت نیز می‌شود. امیدوارم این رویداد راهی باشد تا از طریق هنر نمایش بتوان معظلات شهری را مطرح کرد و در جهت برطرف کردن آن قدم برداشت.»

جدّیکار بر حمایت از اجرای آثار برگزیده جشنواره توسط متولّیان آن تاکید و خاطرنشان کرد: «هدف برگزارکنندگان جشنواره نباید فقط برپایی یک رویداد تئاتری باشد. مهم است به حمایت و تولید اثر به عنوان مهم‌ترین مسئله نگاه شود و به کارهای خوب سالن اجرا بدهند.»

وی در پایان یادآور شد: تئاتر، شمال و جنوب ندارد و برای همه است. همه باید در جشنواره شریک باشند. این هنر خط کشی‌ها را از بین برده و همه جا می‌تواند باشد.

چهارمین جشنواره تئاتر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هشت بخش تخصصی تا ۲ مهر ماه ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + یازده =