کد خبر : 11823
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
-

جزئیات برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۵-۹۴

جزئیات برنامه های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۵-۹۴

در جلسه هم اندیشی معاونین آموزشی و کارشناسان آموزش ابتدایی و گروه های آموزشی حوزه مرکزی استان هرمزگان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه اهمیت و جایگاه آموزش ابتدایی در نظام آموزشی یک واقعیت انکارناپذیر است،جزییات برنامه های وزارتی سال تحصیلی جدید در حوزه ابتدایی را تشریح کرد.

قائم آنلاین،

مرتضی عباس نسب آموزش و پرورش را یک اصل بنیادی در نظام تعلیم و تربیت خواند و گفت : توجه به امر خطیر کیفیت بخشی به عنوان یک استراتژی فرا ملی در تعهد بین المللی آموزش و پرورش کشور است که در یک بازه زمانی۱۵ساله تا سال ۲۰۳۰ هدفگذاری و ایجاد تعهد شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان توجه جدی به کلاسهای چند پایه را در راستای توسعه عدالت آموزشی برشمرد و بیان کرد: اگر خواهان استقرار عدالت آموزشی هستیم باید چتر آموزش و تعلیم و تربیت را چنان گسترده نماییم که هیچ منطقه ای به واسطه صعب العبوری و محرومیت از خدمات مناسب آموزشی بی بهره نباشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، از روند تحولگرای آموزش و پرورش ناحیه یک، خاصه دوره ابتدایی ،به عنوان یک ظرفیت موثر برای ارتقای شاخص های آموزش و پرورش هرمزگان یاد کرد و با قدردانی از مدیریت ناحیه و همچنین معاون ابتدایی و کارشناسان این حوزه، ابرازداشت: آنچه موجب مباهات است اینکه درمسیر اجرای طرح ها و برنامه های وزارتی،آموزش و پرورش ناحیه یک به عنوان بزرگترین ناحیه آموزشی ، با رویکردی مدبرانه و برنامه محور ،ضمن غلبه بر برخی چالش های گذشته، آموزش و پرورش استان را در مسیرتحقق اهداف و برنامه ها پشتیبانی کرده که جای تقدیر و تشکر دارد.

محمد قویدل مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس نیز با اشاره به برنامه‌های گسترده معاونت ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک خاطرنشان کرد: آنچه می‌توان به عنوان یک سرفصل کلی در طرح‌ها و برنامه‌های معاونت ابتدایی این ناحیه نام برد، اینکه ارتقاء دانش فنی، مدیریتی و علمی محور همه امور است که به روش‌های نوین از جمله دوره‌ها و کارگاه‌های ضمن خدمت دنبال می‌شود.

محمد قویدل بیان داشت: برخورداری از جمعیت دانش‌آموزی ۴۳ هزار نفری دوره ابتدایی در یک هزار و ۴۸۳ کلاس ناحیه یک بیانگر این است که بیش از ۵۵ درصد کل جمعیت دانش آموزی استان در این ناحیه مشغول تحصیل هستند .

وی در پایان خبر داد: در راستای اجرای طرح دوره ای (۳_۳) مدارس ابتدایی، به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارتی، امسال شش واحد آموزشی دیگر به ۲۲ مورد قبلی اضافه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 19 =