کد خبر : 11719
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
-

ثبات و امنیت امروز کشور مرهون ایثارگری​های شهداست

ثبات و امنیت امروز کشور مرهون ایثارگری​های شهداست

نماینده‌ی ولی فقیه در خوزستان با اشاره به هفته‌ی دفاع مقدس گفت: این هفته برای ما سراسر افتخار، غرور و اقتدار و دارای درس​های عجیبی است که برای بیشتر آموختن باید به وصیت​نامه شهدا مراجعه کرد. اکنون که جمهوری اسلامی ایران نقطه ثبات و امنیت منطقه است به دلیل همان ایثارگری‌هاست.

قائم آنلاین،

آیت‌الله «سیدمحمدعلی موسوی جزایری» در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۷ شهریورماه، با بیان این​که اطاعت از خداوند در رأس همه‌ی امور قرار دارد و باید همواره نسبت به آن تذکر داده شود، اظهار کرد: تقوا دارای مصادیق متفاوتی از جمله گرامیداشت ایام الله است.

وی با اشاره به ایام دهه‌ی نخست ماه ذی‌الحجه، این روزها را مقدس خواند و ادامه داد: در سوره‌ی فجر با توجه به آیات «وَالْفَجْرِ وَلَیَالٍ عَشْرٍ» به روزهای آن اشاره شده است. هم‌چنین در این ماه نماز دو رکعتی سفارش شده که در آیه ۱۴۲ سوره اعراف به این امر اشاره شده که در غیاب پیغمبر باید به خلیفه او مراجعه و اطاعت کرد.

خطیب نماز جمعه‌ی اهواز تصریح کرد: علت تأکید بسیار خداوند بر این آیه که قرائت آن در نماز ثواب حج در بیت‌الله را دارد آن است که این آیه، آیه ولایت نام دارد، اگر ولایت ما صحیح باشد چشم بصیرت ما نیز صحیح است. حدیث متواتر از رسول خدا(ص) مبنی بر «أنت منّی بمنزلة هارون من موسی إلّا إنّه لا نبیّ بعدی در این ارتباط استأنت منّی بمنزلة هارون من موسی إلّا إنّه لا نبیّ بعدی؛ تو برای من در مقام و منزلت هارون از موسی هستی جز اینکه بعد از من پیغمبری نخواهد بود.»

موسوی جزایری با اشاره به اول مهر و بازگشایی مراکز آموزشی گفت: عقب‌ماندگی اصلی ما در این زمینه است و جبران این عقب‌ماندگی باعث برطرف شدن همه مسائل می‌شود. مقام معظم رهبری نیز بر پیشرفت علمی کشور تأکید دارند. اگر استعداد و توانایی در این زمینه نداشتیم از این عرصه معذور بودیم اما پیغمبر اسلام(ص) فرمودند: «لو کان الدین (او العلم) معلقا بالثریا لتناوله رجال من ابناء الفارس؛ اگر علم به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان‌ها قرار گیرد، مردانی از فارس (پارس) آن را در اختیار خواهند گرفت.»

وی هم‌چنین به حادثه مکه معظمه اشاره کرد و افزود: این امر کوتاهی و قصوری از سوی دولت عربستان سعودی بود. اگر جان زائران خانه خدا برای آنها اهمیت داشت این حادثه تلخ رخ نمی‌داد. هم‌چنین در بیت‌المقدس که قبله دیگر مسلمانان است شاهد هستیم نظامیان جلاد صهیونیستی به نمازگزاران حمله کردند اما آنها به اهداف شوم خود نمی‌رسند و از این‌رو لازم است مسلمانان برابر آنها مقاومت کنند و سایر مسلمانان نیز از آنها حمایت کنند.

امام جمعه‌ی اهواز به رحلت آیت‌الله خزعلی نیز اشاره کرد و گفت: وی عالمی مجاهد و از یاران امام راحل بوده است. هم‌چنین اتفاق اخیر شهرستان باغملک بسیار دلخراش بود که در شأن آنها نیست. از آنها می‌خواهم این موضوع را پایان دهند، چون هر چه بیشتر ادامه یابد به سود دشمن و اسراییل است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 2 =