کد خبر : 11844
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
-

اشتباه سوریان در بدترین زمان ممکن رخ داد/کادر فنی مقصر نیست

اشتباه سوریان در بدترین زمان ممکن رخ داد/کادر فنی مقصر نیست

مهدی شربیانی گفت: سوریان قهرمان بزرگی است اما به هر حال هر کشتی گیری در دوران بازی خود اشتباهاتی مرتکب می شود که برای سوریان این اشتباه در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد

قائم آنلاین،

در روزگاری نه چندان دور کشتی به عنوان اولین ورزش ایران شناخته می شد. ورزشی پرهیجان که نسبت به سایر رشته ها همیشه آوردگاه مدال های خوش رنگ طلا بود. اما این روزها حال ورزش اول ایران خوب نیست. در مسابقات چند روز گذشته کشتی گیران عملکرد خوبی از خود نشان ندادند تا در نهایت به عذرخواهی مسئولین هم منجر شد. از طرف دیگر کشتی‌آزاد هم کمتر از انتظار ظاهر شد و بر روی سکوی نایب‌قهرمانی ایستاد. کشتی گیران آزاد و فرنگی بدون کسب مدال خوش رنگ طلا به ایران برگشتند .حالا رسول خادم سختترین روزهای مدیریت خود را در فدراسیون کشتی می گذراند.
مهدی شربیانی در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره عملکرد فرنگی کاران گفت: از نظر من عملکرد کشتی گیران در این مسابقات ضعیف نبود.از چند تن از ستارگان کشتی مثل سوریان انتظار کسب مدال طلا داشتیم که متاسفانه این اتفاق نیافتاد.اما دیگر کشتی گیران مانند حبیب اخلاقی که سال ها مدال نگرفته بود در این مسابقات توانست مدال برنز خود را تکرار کند یا یوسف قادریان که برای اولین بار توانست در مسابقات جهانی بزرگسالان به مدال برسد. همه این موارد در مجموع نشان دهنده این است که عملکرد کشتی گیران خوب بوده اما متاسفانه در برخی وزن ها با بدشانسی روبه رو شدیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به این که امسال سال قبل از المپیک است و تمامی کشورها هدفشان این بود که بتوانند کسب سهمیه المپیک داشته باشند با آمادگی کامل حضور پیدا کرده بودند بنابراین سطح مسابقات بسیار بالا بود اما باید بهتر از این نتیجه می گرفتیم امیدوارم که باقی سهمیه ها را کسب کنیم و کشتی گیرانی هم که موفق در کسب سهمیه شدند در المپیک ریو با آمادگی کامل حضور پیدا کنند و نتیجه خوبی به دست بیاورند.
سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی برزگسالان درباره علت ناکامی حمید سوریان در این مسابقات اظهار داشت: حمید سوریان به دلیل مشکلی که برایش پیش آمد و ضربه سری که عمدا یا سهوا به حریف مقابلش زد باعث شد دیسکالیفه شود و از دور مسابقات حذف شود. سوریان قهرمان بزرگی است اما به هر حال هر کشتی گیری در دوران بازی خود اشتباهاتی مرتکب می شود که برای سوریان این اشتباه در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد. سوریان از نظر جسمانی آمادگی بسیار بالایی داشت اما از نظر روحی در شرایط مساعدی نبود، این کشتی گیر شخصیت بسیار آرامی دارد اما متاسفانه در این مسابقات بسیار عصبی و خشن به نظر می رسد. از طرف دیگر با توجه به اینکه ایران چندین سال قهرمان شده بود و کشتی گیری مانند سوریان را داشت که تا کنون هفت مدال پی در پی طلا را نصیب خود کند انتظار می رفت بر روی تیم ایران حساسیت های بیشتری وجود داشته باشد.

 

شربیانی در واکنش به این سوال که آیا عملکرد کادر فنی باعث این ناکامی در کسب مدال طلا شد عنوان کرد: به عقیده من کشتی گیرانی مانند یوسف قادریان و حبیب اخلاقی یا قاسم رضایی همگی زیر نظر این کادر فنی تمیرن کردند وبه مسابقات راه پیدا کردند و اگر عملکرد یک به یک این کشتی گیران را زیر نظر بگیریم به این نتیجه می رسیم که هر کدام از این کشتی گیران در جایگاه خودشان خوب درخشیدند پس با این حساب نمی توانیم بگوییم مقصر اصلی کادر فنی است اما به هر حال باید کمیته ای در فدراسیون تشکیل شود و نقاط ضعف و قوت آن را مورد بررسی قرار دهند و شورای فنی کشتی فرنگی بر عملکرد کادر فنی نظارت کند و حتی اگر لازم باشد تغییری صورت بگیرد تا در آینده به مشکل برنخورند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 3 =