کد خبر : 11186
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰:۳۸
-

اعتراض جامعه پزشکان قرآنی به شبکه ۴ سیما

اعتراض جامعه پزشکان قرآنی به شبکه ۴ سیما

مجمع قرآن و عترت دانشجویان وزارت بهداشت طی بیانیه‌ای فعالیت‌های عرفان حلقه را محکوم کرده و مراتب اعتراض خود را به مدیران شبکه چهار سیما که ادعای غیرواقعی پایه گذاری فرادرمانی و سایمنتولوژی را در رسانه ملی مطرح کرده‌اند، اعلام داشتند.

قائم آنلاین،

مجمع قرآن و عترت دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی بیانیه‌ای به محکومیت ادعاهای عرفان حلقه پرداخته‌اند. در متن این بیانیه آمده است؛

مدتی است مدعیان دروغین در حوزه درمان‌گری وارد شده و به مداخله در امور درمانی رو آورده‌اند. در این بین طرفداران جریانی
موسوم به عرفان حلقه مدعی هستند که دو رشته پزشکی مکمل به نام‌های «فرادرمانی» و «سایمنتولوژی» را پایه‌گذاری کرده‌اند.
ما؛ جامعه بزرگ پزشکان قرآنی کشور اعلام می‌کنیم که چنین ادعایی صحت ندارد و با اصول علمی و دینی سازگار نیست. برای آگاهی هرچه بیشتر مردم عزیز با انحرافات عرفان حلقه و فرادرمانی مواردی را به اطلاع عموم می‌‌رسانیم؛
۱- هر ادعای علمی در حوزه علوم پزشکی باید مبتنی بر روش تحقیقات پزشکی انجام شود.
۲- مجلات دانش پزشکی هیچ وجاهت علمی نداشته و به هیچ مرکز پژوهشی و هیچ دپارتمان دانشگاهی وابسته نیست. این نشریه صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی دارد و به صورت شخصی منتشر می‌شود و از کمترین اعتبار علمی- پژوهشی برخوردار نیست.
۳- یادداشت‌های منتشر شده در مجله «دانش پزشکی» و سایر نشریات مربوط به عرفان حلقه مبتنی بر شواهد (Evidence bace)نیست و فاقد ارزش علمی است.
۴- تحقیقات مورد ادعا در بیمارستان‌‌های «مسیح دانشوری» و «بقیه‌الله» به نتیجه علمی نرسیده و گزارش معتبر علمی از آنها موجود نیست.
۵-  دوره‌های برگزار شده در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی تهران ارتباطی با ریاست و هیئت علمی این دانشگاه نداشته و مخاطب آن غالباً غیر دانشگاهی و از اعضای پیشین عرفان حلقه بوده‌اند.
۶- مدارک پایان دوره اعطا شده در دوره‌های دانشگاه علوم پزشکی جعلی است و هیچگونه ارزش علمی ندارد.
۷- دانشگاه طب سنتی ارمنستان در رده‌بندی دانشگاه‌های جهان دارای رتبه بسیار پائینی است و مدارک آن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل تایید نیست.
۸- مؤسسه «اکوانرژی» آذربایجان که در حوزه انرژی‌های فسیلی فعالیت می‌کند، صلاحیت ارائه مدرک درمانگری را ندارد.
۹- با گذشت حدود پنج سال از فعالیت مؤسسه «اینتریونیورسالیزم» مرتبط با عرفان حلقه در ایالات متحده امریکا و ارائه طرح فرادرمانی و سایمنتولوژی تاکنون از سوی مراکز پژوهشی و علمی پزشکی در آمریکا مورد قبول قرار نگرفته، بلکه انتقاد برخی از دانشمندان پزشکی را برانگیخته است.
۱۰- ما جامعه پزشکان قرآنی کشور مراتب اعتراض خود را به مدیران شبکه چهار سیما که ادعای غیرواقعی پایه گذاری فرادرمانی و سایمنتولوژی را در رسانه ملی مطرح کرده‌اند، اعلام می‌داریم و تأکید می‌کنیم که از این پس موضوعات مربوط به بهداشت و درمان را با استعلام از وزارت مربوطه و در صورت تأیید به اطلاع عموم برسانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 7 =