کد خبر : 10951
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
-

ثبت یک مورد طلاق به ازای هر پنج ازدواج در قزوین

ثبت یک مورد طلاق به ازای هر پنج ازدواج در قزوین

سعید اسکوئی با بیان اینکه میزان باروری در این استان ۱٫۷ است، گفت: به ازای هر پنج ازدواج یک مورد طلاق در استان قزوین ثبت می‌شود.

قائم آنلاین،

سعید اسکویی در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سیاست‌های کلی افزایش جمعیت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است در اختیار تمام دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد.

وی افزود: افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشین مهم‌ترین هدفی است که این سیاست‌های کلی دنبال می‌کند بنابر این از تمام دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی منسجم اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه میزان باروری کل استان ۱٫۷ است، عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود موالید سال گذشته ۲۲ هزار و ۷۱۸ نفر بوده است.

اسکویی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر تعداد ازدواج‌ها در حال کاهش است به گونه‌ای که با ادامه روند فعلی شاهد نرخ رشد منفی نیز هستیم.

وی گفت: طلاق در حال افزایش بوده و در سال ۹۲ تعداد ۲ هزار و ۵۷۰ مورد طلاق در استان قزوین به ثبت رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به وضعیت نسبت ازدواج به طلاق بیان کرد: نسبت ازدواج به طلاق وضعیت مطلوبی ندارد به گونه‌ای که از ۱۶٫۷ در سال ۸۰ به ۵٫۱ در سال ۹۲ رسیده است و این مسئله نشان می‌دهد که به ازای هر پنج ازدواج یک مورد طلاق در استان ثبت می‌شود.

اسکویی خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ در هر ساعت حدود ۱۶ طلاق به ثبت رسیده و در سال ۹۲ نیز در هر ساعت شاهد ثبت ۱۸ مورد طلاق بودیم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد طلاق‌ها در سن زیر ۳۰ سال رخ می‌دهد، یادآور شد: شاخص‌های موجود را به صورت مستمر مرور کنیم تا بدانیم شاخص‌های جمعیتی ما به کدام سمت پیش می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =