کد خبر : 11043
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
-

تجمع معلمان حق‌التدریس و پیش‌دبستانی مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران

تجمع معلمان حق‌التدریس و پیش‌دبستانی مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران

جمعی از معلمان حق‌التدریس و پیش‌دبستانی مازندران با تجمع مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند.

قائم آنلاین،

معلمان حق التدریس و پیش‌دبستانی استان با تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش مازندران اعتراض خود را به روند جذب نیروهای جدید اعلام کردند.

صبح امروز در اولین ساعات اداری اداره‌کل آموزش و پرورش با مراجعه مکرر حق‌التدریسی‌ها و مربیان پیش‌دبستانی مواجه شد، به طوری که بعد از دقایقی این تجمع اعتراضی شکل جدی به‌خود گرفت پس از مطلع شدن در محل حاضر و پای درد دل این جوانان جویای کار نشستیم.

خانم حق‌التدریسی که سابقه ۲ سال خدمت با حقوق کمتر از ۳۰۰ هزار تومان را داشت با گلایه از بدقولی‌های مکرر مسئولان استانی، گفت: زمان استفاده از ما قول دادند که بعد از مدتی با توجه به نیاز به نیرو، جذب می‌شویم اما حالا که نوبت به جذب رسید آقایان در استان عدم نیاز زدند، در حالی که در استان‌های دیگر اولویت را در جذب نیروها باسابقه کار گذاشته‌اند.

بسیاری از دوستان من که اینجا اعتراض دارند، در زمان خدمت با توجه به نیاز به رشته تحصیلی آنها مشغول به‌کار شده‌اند، حالا می‌گویند به رشته‌های شما نیازی نیست، مگر می‌شود مدارس ما معلم ادبیات و زیست نداشته باشند اما برای جذب، این رشته‌ها وجود نداشته باشند، آقایان رشته‌ها را با مدرک آقازاده‌ها متناسب کردند.

حتی در بسته‌های حمایتی که به مدارس غیرانتفاعی داده شد، هم ظلم کردند و ما که خالصانه و با کمترین حقوق و بدون هیچ تسهیلات و مزایایی مشغول به‌کار شدیم، استفاده نکردند.

جوان دیگری که متوجه حضور ما بین معترضان شد ما را به گوشه‌ای کشاند و مدعی شد دست‌های پشت پرده برای استخدام نیروهای سفارش‌شده وجود دارد، ادامه گفت: ۲ سال به‌عنوان حق‌التدریس در مدارس فنی مشغول به کارم به رشته من هم نیاز دارند اما همین کسانی که ۲ سال از انرژی و جوانی‌ام را صرف‌شان کردن سنگ‌اندازی می‌کنند.

این معلم حق‌التدریس با اشاره به بی‌عدالتی و رفتار نا‌مناسب مسئولان پاسخگو در اداره‌کل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: برای دریافت فرم برای نام‌نویسی مانع می‌شوند و می‌گویند فرم سابقه کار بیاورید به ناحیه مربوطه مراجعه می‌کنم برای دریافت سابقه کار، به ما که ۲ سال با کم‌ترین دریافتی خدمت کردیم گواهی سابقه کار برای سازمان خودشان نمی‌دهند، وقتی آموزش و پرورش ناحیه‌ای گواهی برای بخش دیگری از اداره خود را نمی‌دهد معنایی جز مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =