کد خبر : 11041
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
-

اعتدال، حرکت در مسیر لیبرالیسم نیست

اعتدال، حرکت در مسیر لیبرالیسم نیست

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه اعتدال، حرکت در مسیر لیبرالیسم نیست، خاطرنشان کرد: قرائت سلفی‌گری اسلامی طرفداران خود را از دست داده است.

قائم آنلاین،حجت الاسلام سیدمحمد‌مهدی میرباقری در یادواره شهدای سرداران و ۳۵۰ شهید فریدونکنار، اظهار کرد: شهدا نزد پروردگار روزی می‌خورند و حجاب بین آنها و پروردگار از بین رفته است.

وی تصریح کرد: آثار اجتماعی این شهادت‌ها، ایثارها و شهدا همانند شمع است که راه را برای دیگران روشن می‌کنند اما خود شمع می‌سوزد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهداف والای امام راحل گفت: امام راحل با یک نظام استبدادی ظالم مبارزه کردند و در واقع یک نظام غیر مشروع را ساقط کردند و نبرد امام راحل با طاغوت تنها به علت نامشروع بودن آن بود و امام خمینی (ره) در این هدف موفق شدند، اما انقلاب اسلامی در این محدود نمی‌شود.

میرباقری هدف اصلی امام راحل از انقلاب اسلامی را زمینه‌سازی برای ظهور دانست و یادآور شد: مسئولان موظف به رسیدگی مشکلات هستند همچنین مردم شرایط را طوری فراهم نکنند که مدیران ناچار به دست کشیدن از اهداف انقلاب شوند زیرا هدف زمینه‌سازی برای ظهور است.

وی با بیان اینکه امروزه اسلام از درون مورد هجوم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: طرفداران سلفی‌گری در اسلام در حال کم‌شدن است و گرایش به اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) افزایش یافته و ما اکنون از داخل با اسلام آمریکایی در حال نبردیم.

میرباقری با بیان این که جنگ یمن بی‌تردید خاتمه‌ای جز متلاشی شدن اسلام سلفی ندارد، اضافه کرد: ملت مقاوم یمن پیروز نهایی این جنگ نابرابر در برابر رژیم سعودی است.

استاد حوزه علمیه گفت: شهدای گمنام طوری با خدا معامله کردند که نمی‌خواستند نامی از آنها بماند و این گمنامی محضر خیر شده است که بیشترین توجه و گره‌گشایی مربوط به این شهدای عزیز است، شهدایی که امام راحل هنگام قطعنامه گفت ما یک لحظه از این جنگ پشیمان نیستیم، این جنگ سرچشمه بیداری در منطقه است و این شهدا امامزادگان عشق هستند.

وی با بیان اینکه در دنیای کنونی بلوک غرب و شرق به دوقطبی اسلام و غرب تبدیل شد، خاطرنشان کرد: غرب با تمام اهرم‌های دیپلماسی در برابر جمهوری اسلامی ایران تسلیم شده است.

میرباقری با اشاره به اینکه غرب به دنبال اسلام انحرافی لیبرالی در منطقه است، ادامه داد: اسلام رحمانی با قاطعیت و عقلانیت همراه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اعتدال، حرکت در مسیر لیبرالیسم نیست، خاطرنشان کرد: قرائت سلفی‌گری اسلامی طرفداران خود را از دست داده است.

وی گفت: صف‌بندی دنیای امروز، مقاومت در برابر استکبار در خارج و مقابله با سازش و خشونت در داخل دنیای اسلام است و دست کشیدن از جبهه مقاومت مسیر حرکت انقلاب اسلامی را تغییر می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 8 =