کد خبر : 9340
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
-

قبل از ساعت ۵ عصر کفش نخرید

قبل از ساعت ۵ عصر کفش نخرید

توجه داشته باشید که پوشیدن مداوم کفش های تنگ، می تواند به عارضه “هالوکس والگوس” و انحراف شصت پا و حتی گاه اختلال در راه رفتن منجر شود.

به گزارش عصر ساری، بخش مهمی از کیفیت زندگی و سلامت ما به کفش هایی که می پوشیم ارتباط دارد ولی بسیاری از ما توجه چندانی به این نکته نمی کنیم.

دبیرخانه اولین همایش بزرگداشت چهره های ماندگار پزشکی ایران با انتشار مقاله ای در خصوص سلامت پا به عنوان “قلب دوم انسان” توصیه هایی را درباره حفظ سلامت و رابطه آن با کفش ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، پای انسان ها، در طول روز و با فعالیت های بدنی روزمره، اندک اندک و به طور نامحسوس، متورم می شود. بنابراین در ساعات ابتدایی یا میانی روز اقدام به خرید کفش نکنید بلکه این کار را به بعد از ساعت ۵ عصر یا ابتدای شب موکول کنید تا کفش هایی که می خرید، متناسب با سایر عصرگاهی پا باشند، چرا که اندکی فضای بیشتر در کفش برای پا، نه تنها مضر نیست بلکه مفید و ضروری هم هست.
این دبیرخانه توصیه برخی فروشندگان کفش مبنی بر خرید کفش ها تنگ و وعده جا باز کردن این کفش ها را غیر اصولی توصیف کرده و می افزاید: پا باید در همان ابتدا، در درون کفش راحت باشد.

همچنین با توجه به تفاوت بسیار اندک سایز دو پا در انسان، توصیه می شود حتما هر دو کفش را قبل از خرید بپوشید و چند قدمی راه بروید تا مطمئن شوید که هر دو کفش برای هر دو پایتان مناسب هستند.
توجه داشته باشید که پوشیدن مداوم کفش های تنگ، می تواند به عارضه “هالوکس والگوس” و انحراف شصت پا و حتی گاه اختلال در راه رفتن منجر شود.

توصیه دیگر این است که افراد کفش هایی با پاشنه سه سانتی متری تهیه کنند و از پوشیدن کفش هایی با پاشنه های بلند که بسیار آسیب زاست، اجتناب کنند.
اولین همایش بزرگداشت چهره های ماندگار پزشکی ایران آخر مرداد امسال در برج میلاد تهران برگزار می شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 15 =