کد خبر : 9287
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
-

دوای درد پرسپولیس از زبان مدیرعامل سپاهان

دوای درد پرسپولیس از زبان مدیرعامل سپاهان

مدیرعامل سپاهان گفت:‌ پرسپولیس تیم بزرگی است و مدیرانی احتیاج دارد که چه از لحاظ فوتبالی و چه مدیریتی افراد بزرگی باشند.

به گزارش عصر ساری، تیم فوتبال سپاهان اصفهان که طی دو هفته ابتدایی لیگ برتر به دو پیروزی در خانه دست پیدا کرد، از هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر یک بار دیگر در خانه خود پذیرای تیم فوتبال پرسپولیس خواهد بود و به این ترتیب شاهد جذاب‌ترین دیدار هفته در فولادشهر اصفهان خواهیم بود.

بر همین اساس به سراغ اصغر باقریان مدیرعامل سپاهان رفته و با وی در خصوص این دیدار و البته اتفاقات دیگر پیرامون باشگاه سپاهان و شایعاتی که اطراف این باشگاه اصفهانی وجود دارد به گفت‌وگو پرداختیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

در برخی از محافل خبری شنیده می‌شود که قرار است محرم نویدکیا برای دیدار با پرسپولیس به اردوی سپاهان پیوسته و در کنار این تیم باشد.

محرم اگر خودش تصمیم بگیرد که به اردوی تیم بیاید یا در کنار سپاهان باشد ما قطعا از این موضوع استقبال می‌‌کنیم. چون سپاهان خانه خودش است و هر زمانی که تصمیم بگیرد برگردد ما از این حضور استقبال می‌‌کنیم و خیلی هم خوشحال می‌شویم. با این حال تا الان بحثی در این خصوص انجام نشده و صحبت مستقیمی بین ما انجام نشده است.

در مورد خداحافظی نویدکیا از میادین صحبتی نشنیده‌اید؟

هنوز با هم صحبتی نداشته‌ایم تا در این خصوص بخواهیم به بحث و بررسی و جمع‌بندی بپردازیم. اگر خود محرم تصمیم بگیرد برای دیدار با پرسپولیس و یا هر زمان دیگر در کنار تیم باشد ما از حضور او استقبال می‌کنیم و خیلی هم خوشحال می‌شویم.

یکبار گفته بودید که محرم نویدکیا شناسنامه سپاهان پس از انقلاب است.‌آیا اینکه زمان بازگشت به میادین در اختیار خود بازیکن باشد را رفتار درستی می‌دانید؟

اگر بازیکنی باشد که کادر فنی برای تمام بازی‌ها بر روی او حساب کرده باشند که این یک مسئله دیگر است اما محرم با توجه به شرایط آمادگی جسمانی‌اش نمی‌تواند در تمام طول فصل بیاید و در کنار تیم باشد.

قبول دارید که محرم اسطوره سپاهان است و هواداران او را  دوست دارند؟

درست است.

پس می‌توان اینطور استنباط کرد که محرم می‌خواهد با آمادگی کامل به میادین بازگردد تا در صورتی که آماده نبود و نتوانست نمایش خوبی داشته باشد، ذهنیت هواداران خراب نشود.

شاید این هم از هوش و ذکاوت این بازیکن است که زمان‌هایی که آماده نیست نمی‌خواهد بازی کند تا آن ذهنیت خوبی که در بین هواداران سپاهان دارد خراب شود. او دوست دارد زمانی در کنار تیم باشد که واقعا مثمر ثمر باشد و بتواند تأثیرگذار باشد.

طی یکی دو هفته‌‌ای که کارتان را آغاز کرده‌اید همه چیز مرتب است؟ بحث بدهی‌های باشگاه سپاهان به کجا رسید؟

یک بخشی از این بدهی‌ها به مرور در حال پرداخت است که یک بخشی از این بدهی‌ها از بودجه باشگاه بوده و به مرور در حال پرداخت بدهی‌ها به بازیکنان و کادر فنی هستیم. بر همین اساس یک برنامه دو ماهه را آماده کرده‌ایم که بر این اساس پرداختی‌هایمان به روز شود. ظرف این دو ماه بدهی‌‌هایمان به بخش‌های مختلف را بر اساس بودجه‌‌ای که در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد تأمین و پرداخت می‌کنیم. در واقع این یک روال است و از منابع مختلف این کار انجام می‌شود.

پنج‌شنبه در حساس‌ترین دیدار هفته سوم سپاهان باید به مصاف سرخ‌پوشان تهرانی برود. به عنوان قائم‌مقام سابق باشگاه پرسپولیس هنوز به آن دورانی که در این تیم بودید فکر می‌کنید؟

خیر؛ خلق و خوی من اینگونه است که در هر مجموعه‌ای هستم خودم را متعهد می‌دانم تا تمام نیرو و توانم را صرف آن مجموعه کنم. وقتی من پذیرفتم در سپاهان باشم پس این باور را به خودم قبولاندم که دیگر متعلق به سپاهان هستم و موظفم که تمام نیرو و توانم را در اختیار این مجموعه قرار دهم تا مجموعه سپاهان بتواند به اهدافی که ترسیم کرده است برسد.

و این یعنی در بازی پنج‌شنبه آرزوی برد سپاهان را دارید…

صددرصد. تمام تلاش‌مان این است که هر سی هفته لیگ برتر را برنده شویم و فرقی نمی‌کند که در مقابل چه تیمی بازی کنیم. بنابراین ما همه توان و قدرت‌مان را به کار می‌گیریم و در تمام هفته‌های لیگ با موفقیت از میدان خارج شویم و امیدوارم خداوند کمک کند تا در دیدار روز پنج‌شنبه هم بتوانیم نتیجه بگیریم.

به عنوان قائم‌مقام سابق پرسپولیس و به عنوان کسی که یک مدت زمانی با این تیم سر و کار داشته‌اید حتما می‌دانید که هواداران سرخ‌پوشان تهرانی چندین سال است به واقع آب خوش از گلویشان پایین نرفته و نتایج این تیم در سالیان اخیر تأسف‌بار بوده است. شما فکر می‌کنید دوای درد پرسپولیس چیست؟

پرسپولیس باشگاه کوچکی نیست. بنابراین باید آدم‌هایی برای مدیریت این مجموعه انتخاب شوند که هم به لحاظ فوتبالی و هم به لحاظ مدیریتی آن توان و قدرت کافی را برای اداره این مجموعه داشته باشند.

یعنی مدیران حال حاضر این تیم، این توان را ندارند؟

من چون شناخت مستقیمی از این افراد ندارم نمی‌توانم نظر خاصی هم بدهم اما نمود عملکرد آنها در بیرون از مجموعه مشخص می‌شود. یعنی نمود عملکردی بیانگر فعالیتی است که مجموعه مدیریتی باشگاه انجام می‌دهد.

شاید هم بخشی از این مشکلات به عدم ثبات مدیریت در پرسپولیس مربوط شود.

من که از درون این تیم و جزئیاتی که در باشگاه پرسپولیس می‌‌گذرد آگاه نیستم و نمی‌توانم به طور دقیق اظهار نظر کنم اما اگر روزی یک مجموعه با موفقیت عمل کند نمود بیرونی آن هم موفقیت‌هایی است که کسب می‌کند. اما اگر دچار یکسری مشکلات و اختلال‌ها شود به طور حتم مشخص است که درونش هم یکسری اشکالات وجود دارد. با این حال پرسپولیس در کنار اینکه رقیب ما به شمار می رود اما باید حرمت این مجموعه را هم حفظ کرد و من نمی‌توانم به صورت مستقیم در خصوص این تیم اظهار نظر کنم چون اطلاعی از آن ندارم.

عدم ثبات مدیریت در پرسپولیس را قبول دارید؟ و اینکه شاید بسیاری از مشکلات به خاطر همین موضوع باشد.

بالاخره هر مدیر یا مسئولی که انتخاب می‌شود باید طرح و برنامه داشته باشد و البته ایده داشته باشد تا مجموعه خود را از این حالت خارج کند. امیدواریم افرادی که به رأس مدیریت پرسپولیس آمده‌‌اند این دیدگاه را داشته باشند تا بتوانند در یک پروسه زمانی مشخص شرایطی را ایجاد کنند که این تیم ریشه دار و قدرتمند از این بحران خارج شود.

برای بازی پنج‌شنبه پاداشی در نظر گرفته‌‌اید؟

پیش‌نویس آیین‌نامه پاداش بازیکنان و کادر فنی در رقابت‌های مختلف آماده شده و قرار است پس از دیدار با پرسپولیس نهایی شود. بر همین اساس تمام دیدارهای مختلف از جمله دیدار با پرسپولیس نیز در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده و مطمئنا در صورت برتری مقابل این تیم، طبق آیین‌نامه عمل خواهیم کرد.

سپاهان دو دیدار اول فصل خود را با پیروزی پشت سر گذاشت. آیا می‌توان بر اساس این دو دیدار به این تیم شانس قهرمانی لیگ را داد؟

قطعا سپاهان یکی از گزینه‌های اصلی قهرمانی در پانزدهمین دوره لیگ برتر است.

چه تیم‌های دیگری را برای کسب این عنوان دارای شانس می‌دانید؟

تیم‌هایی که بازی‌های آنها را دیده و انسجام بیشتری داشته‌اند را از شانس‌های قهرمانی می‌دانم. در این بین با نتایج کاری ندارم و منظور من تیم‌هایی هستند که از انسجام فنی برخوردارند. تیم‌هایی مثل تراکتورسازی، نفت و ذوب آهن که آنها را از انسجام فنی بالاتری نسبت به سایر تیم‌ها برخوردار می‌دانم.

استقلال هم طی دو هفته ابتدایی با نمایش خوب ۶ امتیاز گرفت. این تیم چطور؟

واقعیتش این است که بازی‌های این تیم را نتوانستم ببینم و نمی‌توانم اظهار نظری در خصوص این تیم داشته باشم اما تراکتورسازی، نفت و حتی ذوب آهن که با خود ما بازی داشت از انسجام تیمی خوبی برخوردار هستند و می‌توانند برای فتح لیگ برتر از رقبای جدی سپاهان باشند اما شرایط سپاهان را باز هم نسبت به سایر تیم‌ها بهتر می‌دانم.

از کادر فنی و بازیکنان حتما راضی هستید؟

صددرصد همینطور است.

همواره شایعاتی مبنی بر حمایت سازمان لیگ از تیم‌های اصفهانی وجود داشته است. بر همین اساس شایعه‌ای به وجود آمده مبنی بر اینکه چون سپاهان در ۴ هفته ابتدایی لیگ در خانه خود از تیم‌های مختلف میزبانی می‌کند و مجبور نیست در این فصل گرم سال به شهرهای استان خوزستان سفر کند؛ این هم یک نوع دیگر حمایت سازمان لیگ از این باشگاه اصفهانی است. در این خصوص چه صحبتی داری؟

در مراسم قرعه‌کشی از کجا معلوم بود که این شماره‌ای که برای سپاهان از گوی درآمد به نام یک تیم دیگر نمی‌افتاد؟ کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند بر چه اساس و دلیلی این حرف را زده‌اند و مگر برنامه رقابت‌ها از قبل مشخص بوده است که حمایتی از سوی سازمان لیگ در کار باشد؟

یعنی اعتقاد دارید که این وصله‌ها به سازمان لیگ نمی‌چسبد؟

اگر انسان یک مقدار به شرایط محیطی توجه کند راحت می‌تواند تصمیم‌گیری کند. برنامه رقابت‌ها بر حسب شماره‌ای که در گوی‌ها بود از قبل مشخص شده بود و از کجا معلوم شماره‌ای که برای سپاهان درآمد برای یک تیم دیگر درنمی‌آمد. وقتی که علی کریمی و مجید نامجومطلق شماره‌ها را از گوی خارج کردند می‌توانست به اسم هر تیم دیگری دربیاید. اگر این شماره‌ها به اسم یک باشگاه دیگر درمی آمد آیا ما می‌توانستیم اعتراض کنیم و بگوییم چرا فلان تیم در چهار هفته پیاپی در شهر خود میزبان است؟

در هر صورت من این سوال را برای اینکه یک شفاف‌سازی از سوی مدیرعامل سپاهان انجام شود از شما پرسیدم.

ممکن بود شماره سپاهان و ذوب آهن تغییر کند و باز هم می‌گویم شاید شماره ما برای هر تیم دیگری می‌افتاد. ضمن اینکه با این شرایط در دور برگشت کارمان بسیار سخت‌تر می‌شود چرا که همزمان با فشردگی رقابت‌های سپاهان در دیدارهای آسیایی و جام حذفی باید ۴ دیدار را هم خارج از خانه برگزار کنیم و تازه در آن زمان باز‌ی‌های سنگین خارج از خانه‌مان به صورت پیاپی آغاز می‌شود و اینطور نیست که حالا که در ۴ دیدار میزبان هستیم، این موضوع برایمان یک امتیاز بزرگ باشد. شاید در ابتدای کار برای مان امتیاز باشد اما در ادامه کارمان چند برابر سخت‌تر خواهد شد. به طور مثال فولاد خوزستان سال گذشته تا هفته‌های پایانی مدعی قهرمانی بود اما دقیقا خورد به چنین شرایطی که بازی‌های آسیایی‌اش آغاز شده و باید برای مسابقات لیگ برتر نیز مدام در خانه حریفانش به میدان می‌رفت و همین فشار باعث شد تا انسجام لازم را از دست داده و نتواند در نهایت در کورس قهرمانی باقی بماند.

یعنی از حالا این مشکلات را پیش‌بینی کرده‌اید؟

درست است. از حالا برنامه داریم تا دچار این معضل نشویم. چون این موضوع همانطور که می‌تواند در بخشی از لیگ به نفع سپاهان باشد در یک بخش دیگر می‌تواند به ضرر ما باشد.

پس از اینکه مدیرعامل شدید سرانجام با خلیلیان صحبت کردید؟

هنوز خیر.

به نظر دل ایشان بدجور از این تغییرات مدیریتی شکسته است؟

اتفاقا فکر می‌کنم خلیلیان در این خصوص عاقلانه تصمیم گرفته و او با فرد خاص دیگری هم در ارتباط نبوده است. فکر می‌کنم خلیلیان در این مورد با عقل و منطق برخورد کرده تا این دوره سپری شود و در یک دوره زمانی دیگر که شاید بهتر است، صحبتش را مطرح کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =