کد خبر : 9068
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
-

ساخت نسل جدید مواد فوق باریک

محققان موفق به ساخت نوعی ماده فوق باریک شدند که به عقیده آنها می‌تواند در نسل آینده گوشی‌ها و رایانه‌های فوق باریک مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش عصر ساری، دانشمندان دانشگاه نورث‌وسترن آمریکا موفق به ساخت نسل جدید مواد فوق باریک با استحکام بالا و ظاهر بلور مانند شدند.

ساخت نسل جدید مواد فوق باریک

این محققان موفق به ساخت نوعی ماده فوق باریک شدند که به عقیده آنها می‌تواند در نسل آینده گوشی‌ها و رایانه‌های فوق باریک مورد استفاده قرار بگیرد.

آن‌ها در مورد این دستاورد اظهارکردند: ماده جدید خواص مغناطیسی، نوری، الکتریکی و گرمایی را از خود نشان داده است. این ماده فوق باریک از ترکیب عناصر بور، نیتروژن، کربن و اکیسژن بدست آمده است.

به گفته دانشمندان، این ماده که ۲D-BNCO نامیده شده، مانند آلیاژهای فلزی ترکیبی از عناصر پایه‌ای است که در جهت بهبود خواص مورد نظر به آن اضافه شده‌اند. به عنوان مثال با ترکیب عناصر گرافن، بور و نیتروژن می‌توان عایق الکتریکی مقاومی تولید کرد.

آن‌ها در مورد روش کشف این ماده افزودند: در آزمایش‌های انجام شده همیشه سعی می‌کردیم تا عنصر اکسیژن را از چرخه تولید خارج کنیم و دلیل عدم تمایل به استفاده از اکسیژن ناخالص کردن ماده تولیدی بود.

محققان در ادامه تصمیم گرفتند که به جای حذف اکسیژن، نحوه فعالیت آن را کنترل کنند. پس از انجام آزمایش‌های مختلف آنها با شگفتی مشاهده کردند که رفتار اکسیژن در ترکیب جدید کاملا خلاف انتظار بوده است، چرا که در ترکیب اکسیژن با عناصر بور، کربن و نیتروژن، ماده‌ای جدید و کریستال مانند شکل گرفت که از نظر مولکولی ساختار شبکه‌ای دارد.

آنها این ماده را در هر شرایط ممکن از نظر ضربه و خوردگی در برابر مواد شیمیایی مورد آزمایش و آنالیز قرار دادند.

تیم علمی امیدوار است بتواند این ماده را ثبت و از آن برای تولید صفحات تلفن‌همراه و تولید رایانه‌های سبک وزن استفاده کنند./ج

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + نه =