کد خبر : 8512
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
-

مصباحی مقدم:برخی ازسکوی توافق وین برای ورود به مجلس دهم خیال خام نبافند

مصباحی مقدم:برخی ازسکوی توافق وین برای ورود به مجلس دهم خیال خام نبافند

یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس تاکید دارد که دستاورد هسته ای اخیر یک توافق ملی است ونباید از آن بهره برداری جناحی شود.

به گزارش عصر ساری، حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران در نطق امروز خود گفت: اگر در مجلس ششم عده اي مي خواستند با راي سه فوريتي حکم به توقف فعاليت هسته اي داده و جام زهر را به رهبري بنوشانند، امروز نظام سلطه در مقابل ايران کوتاه نمي آمد. اکنون آن گروه چگونه مي خواهد ميراث خوار مقاومت ايران باشد و دستاوردهاي مذاکرات را به نفع خود مصادره کند؟

او به يکباره نطقش را قطع کرد و گفت: آقاي معاون وزير خارجه بنشينيد سرجايتان! و وسط مجلس ميدان داري نکنيد!

مصباحي مقدم، سپس ادامه داد: اگر در دولت پيشين دانشمندان هسته اي ما با حمايت ملت و رهبري در نطنز و فردو ۱۹ هزار راکتور هسته اي نصب نمي کردند، مذاکره کنندگان امروز نمي توانستند از موضع بالا به مذاکره پرداخته و دشمنان ايران را به لغو تحريم هاي ظالمانه وادار کنند.

وي افزود: ضمن تشکر از تيم مذاکره کننده و دولت، بايد بگويم که توافق وين حاصل مقاومت ملت و دستاورد ملي است و قابل مصادره گروهي نيست که خيال خام دست يافتن به مجلس دهم از اين سکو را در سر مي پرورانند.

نماينه تهران که مي گفت «توافق هسته اي حاصل مقاومت ملت و راهنمايي رهبري بود»، ادامه داد: با فتواي رهبري، نظام جمهوري اسلامي هرگز در پي دستيابي به سلاح هسته اي نبوده است. مانده ام که اين مذاکرات چه دستاوردي براي آمريکا داشته؟ جز اينکه مدعي اند جلوي تسليحات هسته اي ما را گرفته اند که اصلا تحصيل حاصل بود.

به گفته رئيس کميسيون برنامه و بودجه ادامه داد: پس از توافق هسته اي، تا شش ماه ديگر تغيير در فضاي اقتصاد رخ نمي دهد و نبايد به انتظارات مردم دامن زد.

وي افزود: حدود ۳۰ ميليارد از ارزهاي بلوکه شده ايران آزاد مي شود، با اين شرايط چگونه بايد روبرو شد؟ بايد از واردات کالاهاي مصرفي که مشابه آن در داخل توليد مي شود، جلوگيري شود. توليد براي صادرات بايد مبناي فعاليت قرار گيرد. از سرمايه گذاري هاي اشتغالزا بايد استقبال شود و دولت ومجلس به جاي افزايش بودجه عمومي  و بالا گرفتن بيماري هلندي، از توليد محصولات ملي حمايت کنند.

مصباحي مقدم در پايان نطقش گفت: با توجه به سيل ويران کننده اخير از دولت مي خواهم از خانواده هاي آسيب ديده دلجويي کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + شش =