کد خبر : 8228
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
-

افت ۱٫۵ میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای داخلی

در پی اعلام خبر توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ ، قیمت خودروهای داخلی در بازار با روندی کاهشی روبرو شد، به طوری که قیمت این خودروها بین ۱۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون تومان کاهش یافت.

هر چند بازار خودرو طی سه، چهار ماه اخیر با روندی کاهشی قیمت‌ها همراه بوده است، اما باز هم بازار نسبت به اعلام خبر توافق هسته‌ای بدون واکنش نماند و قیمت خودروهای داخلی تا ۱٫۵ میلیون تومان کاهش یافته است.
در مورد تندر ۹۰ مدل E2 دنده اتوماتیک هم باید به کاهش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.
بر این اساس، بررسی بازار محصولات ایران خودرو نشان می‌دهد قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افت ۳۰۰ هزار تومانی به ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده و قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 نیز ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۳۷ میلیون تومان رسیده است.

در مورد پژو ۴۰۵ نیز باید به افت ۲۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اشاره کنیم.

پژو پارس سال نیز با کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی، این روزها به قیمت ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز افت قیمت ۳۰۰ هزار تومانی را در بازار تجربه کرده و به قیمت ۳۷٫۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت رانا هم ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است و مشتریان می‌توانند این خودرو را با قیمت ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از بازار خریداری کنند.

* افت قیمت پراید

در بررسی محصولات سایپا نیز باید به افت ۱۰۰ هزار تومانی قیمت تیبا و عرضه آن به قیمت ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار اشاره کنیم.

قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SE نیز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و سایپا ۱۳۱ مدل SE هم با افت قیمت ۱۰۰ هزار تومانی، این روزها به قیمت ۲۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. در عین حال قیمت سایپا ۱۳۲ مدل SE بدون تغییر، ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی مانده است.

قیمت تندر پارس نیز با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون تومان رسیده است.

در مورد آریو دنده اتوماتیک نیز باید به کاهش قیمت ۱٫۵ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر به قیمت ۵۴٫۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت آریو دستی نیز با افت ۵۰۰ هزار تومانی در بازار به ۴۸ میلیون تومان رسیده است.

در چنین شرایطی، قیمت وانت زامیاد بنزینی در بازار ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته و به ۲۴٫۵ میلیون تومان رسیده است.

* مشتریان در انتظار کاهش دوباره قیمت‌ها

در کنار افت روند نزولی بازار خودروهای داخلی، بازار خودروهای خارجی طی روزهای اخیر تغییر چندانی را شاهد نبوده و در این مورد می‌توان به ثبات قیمت اکثر خودروها اشاره کنیم، هرچند قیمت سوناتا ۲۰۱۵ با افت ۵۰۰ هزار تومانی در بازار به ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است.

بازار خودروهای داخلی در حالی روند کاهشی قیمت‌ها را تجربه می‌کند که خریداران همچنان منتظر کاهش دوباره قیمت‌ها در این بازار هستند و در عین حال، بحث‌های مطرح شده مبنی بر حضور شرکت‌های خودروساز خارجی در ایران در پی توافق هسته‌ای، احتمال کاهش قیمت خودرو و ایجاد تنوع بیشتر در عرضه خودرو به مشتریان را به همراه دارد.افت 1.5 میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای داخلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =