کد خبر : 7990
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
-

معرفی ظریف و کری برای جایزه صلح نوبل تکذیب شد

معرفی ظریف و کری برای جایزه صلح نوبل تکذیب شد

موسسه تحقیقات صلح بین‌الملل استکهلم امروز چهارشنبه گزارش رسانه‌های خبری در خصوص اقدام این موسسه در معرفی وزرای خارجه آمریکا و ایران برای جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۶ میلادی را تکذیب کرد.

یکی از مقام های موسسه تحقیقات صلح بین الملل در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس تصریح کرد: معرفی جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، نظر شخصی یکی از اعضای این موسسه بوده و موسسه تحقیقات صلح بین الملل هیچ تصمیم رسمی در این خصوص نداشته است.
طارق رئوف مدیر برنامه خلع سلاح و منع اشاعه اسلحه در موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم پیش از این در سخنانی گفته بود که توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی مهمترین توافق هسته ای چند جانبه طی دهه های اخیر به شمار می رود و می توان آن را با پیمان جامع منع آزمایش ۱۹۹۶ میلادی موسوم به سی تی بی تی مقایسه کرد.

وی در ادامه افزود: این توافقنامه می تواند مسیر لازم برای اعظای جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۶ میلادی به جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را هموار کند.

۲۷۶ کاندیدا از جمله ۴۹ سازمان برای جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۵ میلادی وجود دارند. رکورد قبلی سال ۲۰۱۴ میلادی با ۲۷۸ کاندیدا ثبت شده بود. برنده این جایزه اوایل اکتبر معرفی خواهد شد. جایزه صلح نوبل امسال در مراسمی که ۱۰ دسامبر در شهر اسلو برگزار می شود، به برنده اعطا خواهد شد. ارزش این جایزه ۸ میلیون کرون سوئد معادل ۹۶۵ هزار دلار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + نه =