کد خبر : 7522
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
-

چیت‌چیان هفته آینده به مجلس می‌رود

چیت‌چیان هفته آینده به مجلس می‌رود

وزیر نیرو برای پاسخ به سؤال نماینده کرج هفته آینده در یکی از جلسات علنی مجلس حضور می‌یابد.

مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد که در مهم‌ترین بخش‌ها قرار است حمیدرضا چیت‌چیان وزیر نیرو برای پاسخ به سؤال نماینده کرج در یکی از جلسات علنی مجلس حضور یابد.
دستورکار جلسات علنی مجلس در هفته آینده به شرح زیر است:

**گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که یک‌ فوریت‌ این‌ طرح‌ در جلسه‌ علنی مورخ ۲۵/۳/۱۳۹۳ به‌ تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که یک‌ فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۱۷/۲/۱۳۹۳ به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح‌ اساسنامه‌ شرکت‌ ملس نفت‌ ایران که یک‌ فوریت‌ این‌ طرح‌ در جلسه‌ علنی ‌مورخ ۲۲/۲/۱۳۹۳ به‌ تصویب رسید و تقاضای ‌رسیدگی ‌طبق ‌اصل۸۵ قانون ‌اساسی در جلسه ‌علنی مورخ ۹/۲/۱۳۹۴ اعلام‌ شده است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اعمال بخشودگی جرائم موضوع ماده (۱۹۱) قانون مالیات‌های مستقیم به قانون موسوم به تجمیع عوارض‌ و برقراری مالیات غیرمستقیم قوانین بودجه سنوات ۱۳۷۷ الی ۱۳۸۱ که یک‌ فوریت‌ این‌ طرح‌ در جلسه‌ علنی مورخ۲۲/۴/۱۳۹۳ به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح استفساریه ماده(۵۹) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که یک‌ فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۱۲/۱۱/۱۳۹۳ به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور قرار گرفته است.

** گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه‌داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح بند(ج) ماده (۱۷۸) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران.

**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح بند(ز) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه‌ جمهوری اسلامی ایران که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیئت‌های انضباطی نیروهای مسلح که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که در اجرای ماده ۱۴۶ آئین‌نامه داخلی بنا به تقاضای بیش از ۱۰ تن از طراحان و در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تأخیر) به کشتی‌ها که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح تبصره (۱) ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

همچنین سؤال عزیز اکبریان نماینده کرج و اشتهارد از وزیر نیرو، انتخاب رئیس کمیسیون اصل نودم(۹۰) قانون اساسی از بین اعضای ثابت کمیسیون با پیشنهاد هیئت‌رئیسه مجلس که در اجرای تبصره ۱ ماده ۴۸ آئین‌نامه داخلی مجلس در دستور قرار گرفته است، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۱۳۹۲ کل ‌کشور، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی در مورد بررسی راهکارهای بهبود رتبه ایران در گزارش انجام کسب و کار بانک جهانی، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات‌ و فناوری درباره نحوه ‌اعطای ‌بورس‌ تحصیلی ‌و جذب هیئت علمی از سال ۱۳۶۸ تاکنون، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق‌ و تفحص از عملکرد بانک سرمایه، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسؤولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این موضوع نیز در دستورکار جلسات علنی مجلس در هفته آینده قرار دارد.

همچنین انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در شورای عالی انرژی،انتخاب تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخب مجامع استانی و عضو شورای فرهنگ عمومی استان‌ها، انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو در شورای فرهنگ عمومی در دستورکار جلسات علنی مجلس قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + هفت =