کد خبر : 6945
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
-

۸۱۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در انتظار خیرین

۸۱۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در انتظار خیرین

معاون ادای و مالی ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه هشت هزار و ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در انتظار یاری خیرین هستند، گفت: بدهی این افراد ۶۵۰ میلیارد تومان است.

مهربان چهارشنبه‌شب در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان زنجانی اظهار کرد: امسال ۲۵۴ جشن گلریزان در کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۸۳ مراسم گلریزان برگزار شد، اضافه کرد: با برگزاری این جشن، ۳۲ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شد.

معاون ادای و مالی ستاد دیه کشور با بیان اینکه سال قبل ۱۲۴ هزار نفر نیز به خودپردازها برای کمک به زندانیان مراجعه کردند، افزود: از این طریق نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب ستاد دیه واریز شد که در مجموع، کمک‌های مردمی به ۳۵ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه بدهی زندانیان، ۷۲۵ میلیارد تومان بود، اضافه کرد: در این راستا هشت هزار و ۴۹۸ نفر آزاد شدند.

مهربان خاطرنشان کرد: تسهیلات بلاعوض، همکاری بانک‌ها و همچنین اخذ رضایت و تخفیف، موجب آزادسازی زندانیان مذکور شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال در ماه رمضان نیز ۲۵۴ جشن برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار خواهد شد، بیان کرد: از آغاز ماه رمضان این جشن‌ها در حال برگزاری است.

معاون ادای و مالی ستاد دیه کشور تصریح کرد: امسال نیز ۸ هزار و ۱۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند یاری خیرین برای آزاد‌سازی هستند.

وی با بیان اینکه این زندانیان ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی دارند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری مددکاران زندان‌ها از گذشت شکات نیز استفاده خواهد شد.

مهربان با اشاره به اینکه از این تعداد زندانی یک هزار و ۲۴ نفر در اثر حوادث رانندگی، ۲۲۵ نفر در قالب محکومان دیه حوادث و کارگاهی، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان محکوم مالی در زندان هستند، اضافه کرد: ۴۵۰ نفر از زندانیان نیز محکوم در اثر عدم پرداخت نفقه و یک هزار و ۸۳۱ نفر نیز در اثر عجز در پرداخت مهریه در زندان هستند.

معاون ادای و مالی ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه با جرائم جایگزین، تعداد زندانیان در این زمینه کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: باید دقت کنیم زندانی شدن سرپرست، به معنای زندانی بودن فعالان جامعه است و در نتیجه همین امر، چند سر عائله بدون درآمد در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

مهربان با اشاره به اینکه ستاد دیه تنها متولی آزادسازی زندانیان است، تصریح کرد: امیدواریم این جشن‌های گلریزان و حرکت‌های خوب به طور مداوم وجود داشته باشد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + هفده =