کد خبر : 6772
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
-

جزئیات طرح مجلس برای مقابله با زیاده خواهی غرب

طرح الزام دولت به حفظ دستاورهای هسته‌ای در اولویت کار این هفته خانه ملت قرار دارد. نمایندگان مجلس در نشست سه‌شنبه درخواست بررسی اولویت‌ دار طرح مزبور را با رای قاطع خود تصویب کردند.

به گزارش علویون؛ مجلس شورای اسلامی در ۲۷ خرداد ماه طرح الزام دولت به حفظ  دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران را در اولویت بررسی قرار داد.

 

این طرح شامل سه ماده و دو تبصره است و با هدف صیانت از منافع ملی تهیه شده است که فردا یکشنبه در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران

در این طرح آمده است: کلیه تحریم ها باید به عنوان بخشی از توافقننامه در روز اجرای توافق به طور کامل و یکپارچه لغو شوند.

 

در طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای همچنین آمده است که در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی «آژانس بین المللی انرژی اتمی» مجاز به نظارت های متعارف از سایت های هسته ای است، اما دسترسی به کلیه مکان های نظامی، امنیتی و حساس غیر هسته ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است و هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح آمیز هسته ای و تحقق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورای امنیت ملی رعایت شود.

 

بروجردی، رئیس  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز گفت: مجلس موافق توافق خوب و توافقی است که برابر موازین قانونی صورت گرفته باشد و اگر برخلاف آن باشد مجلس آن را رد می کند و با آن برخورد خواهد کرد.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۱۴ بهمن سال گذشته یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای را تصویب کرده بودند.

 

دانلود

منبع: شبکه خبر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − هشت =