کد خبر : 6368
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
-

حضور زنان در مسئولیت‌های اثر‌گذار مازندران ضعیف است

مشاور استاندار مازندران در حوزه بانوان با اشاره به لزوم تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بانوان از ضعف حضور زنان در مسئولیت‌های اثر‌گذار مازندران خبر داد.

به گزارش علویون؛ لیلا مومنی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف بانوان در مدیریت، گفت: مهم‌ترین مانع در استفاده از ظرفیت‌های بانوان و مشکلات حوزه آنان را عدم تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بانوان درباره مشکلات زنان می‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه چالش‌های زنان باید با مدیریت و مشارکت بانوان پیگیری و چاره‌سازی شود، افزود: تصمیم‌گیری کلان وضعیت بانوان توسط مردان انجام می‌شود و اگر این مسئولیت در اختیار زنان باشد شاهد تاثیر‌گذاری بیشتر آن خواهیم بود.

مشاور استاندار مازندران در حوزه بانوان با انتقاد از اینکه حضور زنان در مسئولیت‌های اثر‌گذار مازندران ضعیف است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور از حضور بانوان در مسئولیت‌های مهم حمایت کرده است و در مازندران تنها مدیر‌کل بانوان در حوزه تخصصی آن فعال است و مدیران زن در مسئولیت‌های بالا را نداریم ولی در استان‌های جنوبی شاهد حضور فرماندار و بخشدار زن هستیم.

مومنی با اشاره به اینکه برخی از موضوعات جامعه ارتباط مستقیم با بانوان ندارد ولی به صورت غیر‌مستقیم به آنان مرتبط می‌شود، اظهار کرد: زن سالم در ایجاد جامعه سالم و فرزندان مستعد و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی را بر عهده دارد.

مشاور استاندار مازندران در امور بانوان، خواستار برنامه‌ریزی دولت برای هزینه آگاه‌سازی و هزینه حمایتی از زن، خانواده، جامعه و افزایش مسئولیت‌پذیری از فعالیت‌های مهم دولت توصیف کرد و گفت: زنجیره مرتبط با مدیریت توانمند جامعه و خانواده باید تکمیل شود.

منبع: فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =