کد خبر : 6253
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
-

جذب مشکوک هیئت علمی / سرگردانی فارغ التحصیلان

انتظار بی نتیجه فارغ التحصیلان دکتری پشت درهای بسته دانشگاها از سایت جذب دروغی بزرگ و وعده توخالی ساخته است . به اغلب متقاضیان بعد از ماه ها انتظار چنین پاسخ داده می شود: « متقاضی محترم فاقد شرایط تشخیص داده شد و در اولویت قرار نگرفت».به همین سادگی

به گزارش علویون؛ چند سالی می شود که جذب هیئت علمی دانشگاه ها از طریق سایتی به نام سایت جذب وزارت علوم و به صورت متمرکز انجام می شود. اما انتظار بلند مدت و بی نتیجه فارغ التحصیلان پشت درهای بلند این فرایند مشکوک از سایت جذب دروغی بزرگ و وعده ای توخالی ساخته است . اغلب فارغ التحصیلان دکتری سال هاست که ثبت نام می کنند تا در نهایت بعد از چند ماه در صفحه شخصی آنها نوشته شود: « متقاضی محترم فاقد شرایط تشخیص داده شد و در اولویت قرار نگرفت .» به همین سادگی!


در این چند سال که جذب هیئت علمی ظاهرا ( بخوانید برای فریب و دور زدن عموم متقاضیان شایسته و محجوب ) به صورت متمرکز انجام می شود اغلب فارغ التحصیلان دکتری علی رغم رزومه های قوی و پربار از مقاله و کتاب هیچ پاسخی از هیچ دانشگاهی نگرفته اند. آن دانشگاه هایی هم که برخی را به صورت صوری برای مصاحبه فرامی خوانند با تحقیر و توهین  فارغ التحصیلان نشان می دهند که فرد موردنظرشان را از قبل استخدام کرده اند ولو آن شخص مدرکش جعلی یا هنوز دانشجو ( آشنا ، فامیل و …) باشد. وزارت علوم و هیئت جذب هم هیچ اعتنایی به شکایت ها و اعتراض ها ندارد و تنها مکاتبه ای ساده با دانشگاه ها برای رفع و رجوع قضیه انجام می دهد. همین ! باید پرسید چرا وضع دانشگاه ها این گونه شد و دانش آموختگان به این بلای خانمان سوز دچار شده اند؟  با ادامه این رویه فاتحه دانشگاه ها هم خوانده است . تجربه شما دانش آموخته جویای فرصت مطالعه ، اندیشه و زندگی آبرومند در قبال تولید علم دراین باره چیست ؟ به نظر شما باید چه کار کرد؟ اصلا کاری می توان کرد؟

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =