کد خبر : 6089
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۱۴
-

اتوبوس حامل گردشگران عراقی در مازندران دچار حادثه شد

اتوبوس حامل گردشگران عراقی در جاده کندوان دچار سانحه شد و ۲۵ کشته بر جای گذاشت، نقص فنی علت بروز این حادثه اعلام شده است.

به گزارش علویون؛ بار دیگر یکی از محورهای مازندران، آبستن حادثه دیگری شد و رخدادی تلخ را در این باره در اذهان گردشگران خارجی بر جای گذاشت.

عصر دیروز اتوبوس حامل گردشگران عراقی در محور کندوان دچار حادثه شد و تاکنون ۲۵ نفر از مسافران این اتوبوس کشته شدند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه مصدومان حادثه ندوان، در بیمارستان چالوس بستری هستند، گفت: تمام مجروحان را به بیمارستان انتقال دادیم و در حال شناسایی این افراد هستیم.

علی نبیان با بیان اینکه کشته‌های حادثه هم به شهرهای نوشهر و چالوس انتقال داده شدند تا در سردخانه نگهداری شوند، اظهار کرد: خدماتی و امدادی و درمانی به موقع و به خوبی انجام شده است.

جعفر محمدن‍ژاد رئیس پلیس‌راه مازندران هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، گفت: نقص فنی و ترکیدگی لاستیک جلوی اتوبوس، علت بروز این حادثه است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به ۲۵ کشته و سه مفقودی در حادثه سقوط گردشگران خارجی به دره در جاده کندوان، اظهار کرد: این حادثه ۱۴ مصدوم داشت که دو نفر از مصدومان به علت وخامت اوضاع، جان باختند.

مهدی ولی‌پور با بیان اینکه ۵۵ نیرو از جمعیت هلال‌احمر مازندران و ۱۲ نیرو از جمعیت هلال‌احمر استان البرز در این حادثه به امداد و نجات پرداختند، تصریح کرد: ۲۰ دستگاه خودروی نجات، پشتیبانی و آمبولانس به محل حادثه اعزام کردیم و بالگرد هم به محل حادثه پرواز کرد تا خدمات‌رسانی به صورت کامل انجام شود.

مدیرکل بحران استانداری مازندران هم اظهار کرد: تیم پزشکی در بیمارستان چالوس مستقر است و مصدومان حادثه وضعیت بحرانی ندارند.

احمدی با اشاره به اینکه نقص فنی که در ترمز این اتوبوس وجود داشت باعث بروز این حادثه شد، گفت: در بیمارستان چالوس مستقر هستیم و اقدامات برای شناسایی کشته‌شدگان و مصدومان این حادثه در دست اجرا است.

به گزارش فارس، جاده‌های سرسبز و پرپیچ و خم مازندران، همواره شاهد حوادث تلخ و ناگوار ناشی از تصادف و کشته شدن مسافرانی است که در سودای گذراندن اوقات خوش، به این خطه سفر می‌کنند اما راه بعضی از این سفرها بی‌بازگشت است.

اتوبوس مسافران عراقی هم دستخوش حادثه‌ای شد که تاکنون علت این سانحه، نقص فنی اتوبوس اعلام شده، همان علت همیشگی و دائمی که مسافران را به کام مرگ می‌کشاند و بازماندگان را به عزا.

پس از اعلام حادثه، نیروهای امداد و نجات و اورژانس استان‌های مازندران و البرز وارد عمل شده و توانستند مصدومان را به نزدیک‌ترین واحد درمانی منتقل کنند.

تفاوت در آمار کشته‌شدگان

طی تماس خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس مازندران، مشخص شد که ۲۳ سرنشین این اتوبوس در دم کشته شدند و ۱۶ مصدوم به بیمارستان طالقانی شهرستان چالوس منتقل شدند.

دو تن مصدومان به دلیل شدت مصدومیت در بیمارستان جان باخت و شمار قربانیان این حادثه به ۲۵ تن رسید.

بنا بر گزارش این مرکز، ماموریت نیروهای اورژانس و امداد و نجات در صحنه حادثه هنوز تمام نشده و در حال برش زدن اتوبوس هستند تا تمام فرضیه‌ها و احتمالات از اینکه فرد دیگری نیز در اتوبوس باقی‌مانده باشد یا خیر، اثبات شود.

به گزارش فارس، آمار توریست‌های عراقی به ایران پس از حضور داعش در عراق، بیشتر شده است.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 11 =