کد خبر : 5942
تاریخ انتشار : شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
-

توضیحات جدید بانک ملی: مجوز داشتیم، از حساب ۵ میلیون نفر برداشت کردیم

ارسال پیامک برای مشتریان، از خدمات اضافی بانک‌هاست و بانک‌ها می توانند هزینه آن را از مشتریان بگیرند.

این خبر بودی که مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی به خبر نگار ما داد .

ناصر حکیمی  با اشاره به اقدام بانک ملی مبنی بر کسر هزینه ارسال پیامک از مشتریانش افزود: بانک‌ها این هزینه را  اجباری از مردم دریافت نمی‌کنند و اگر مشتری مایل به فعال شدن این خدمت باشد، هزینه آن را پرداخت می‌کند.

بانک ملی ایران هم با توجه به کسر ۵ هزار تومان از حساب برخی از مشتریان دریافت کننده سرویس پیامکی در چند روز اخیر، اعلام کرد: این مبلغ از حساب مشتریانی کسر شده است که انصراف خود را از این دریافت این خدمت اعلام نکرده اند.

فاطمی اردکانی معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی در گفتگو با خبر نگار شبکه خبر گفت: از دو روز پیش  تا کنون از ۵ میلیون نفر این مبلغ کسر شده است .

وی افزود: پارسال بانک ملی هزینه ای بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان را به مخابرات برای هزینه ارسال پیامک ها  پرداخت کرده است که با توجه به اقزایش این هزینه در امسال این بانک توان پرداخت چنین مبلغی را ندارد ولذا آنرا از مردم کم کرده است.

اردکانی با اشاره به اینکه این اقدام براساس مجوز قانونی صورت گرفته، تصریح کرد: بر اساس مجوز سال ۹۱ بانک مرکزی درباره تعرفه خدمات بانکداری نوین این اجازه به بانک ها داده شده است که علاوه بر کارمزد، برای اعلام موجودی و سایر تراکنش ها هزینه پیامک ها نیز دریافت شود.

 

دانلود

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + 13 =