کد خبر : 5757
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
-

جزئیات قتل بانوی دارابکلایی از زبان دادستان شهرستان نکا/ هشدار ذوالفقاری به شایعه پراکنان و تحریک کنندگان مردم

دادستان نکا ضمن بیان جزئیات پرونده قتل بانوی دارابکلایی، به سو استفاده کنندگان و شایعه پراکنان در سطح جامعه به منظور تحریک عواطف عمومی هشدار داد.

به گزارش علویون؛ حجت الاسلام علی اکبر ذوالفقاری در گفتگوی اختصاصی با نکا آنلاین با اشاره به شایعات و اخبار ضد و نقیض موجود در فضای جامعه درخصوص پرونده بانوی دارابکلایی، به تشریح اتفاقات مورد بحث پرداخت.

 

وی ابتدا در بیان اصل پرونده اظهارداشت: به دنبال ربوده شدن بانوی ۲۲ ساله به نام خدیجه رمضانی دارابی از سه راه اسلام آباد شهرستان میاندرود در تاریخ ۹/۲/۹۴، مأموران نیروی انتظامی استان مازندران خصوصاً شهرهای میاندرود، نکا و ساری به همراه مأموران آگاهی استان، تلاش‌های خود را جهت پیدایش خانم رمضانی شروع کردند.

 

دادستان نکا با بیان نتیجه بخش نبودن تلاش‌های ابتدایی جهت پیدا کردن این بانوی دارابکلایی افزود: پس از گذشت ۲ هفته از ربوده شدن این خانم و پیگیری‌های مستمر در این زمینه در تاریخ ۹۴/۲/۲۳ با انجام عملیات تخصصی توسط مأموران پلیس آگاهی شهرستان نکا، متهمین شناسایی شدند.

 

وی افزود: پس از اطلاع موضوع به اینجانب، دستور لازم جهت دستگیری آن‌ها صادر و بلافاصله متهمین در شهرستان نکا دستگیر و به اداره آگاهی نکا منتقل شده و تحقیقات پلیس اداره آگاهی از آن ها شروع شد.

 

وی تحقیقات ابتدایی از متهمین را نتیجه‌بخش خواند و گفت: متهمان که ۲ نفر جوان ۲۵ و ۲۶ ساله بودند در همان ابتدا به ارتکاب جرم آدم‌ربایی، سرقت و قتل مرحومه خدیجه رمضانی در تاریخ ۹۴/۲/۹ یعنی همان روز ربودن وی اعتراف نمودند، سپس با تشکیل پرونده، مراحل بازجویی و تحقیقات تکمیلی از متهمین توسط بازپرس پرونده آغاز شد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: در اولین اقدام عملی پس از اعتراف متهمان، فوراً بازپرس پرونده، مأموران نیروی انتظامی نکا به همراه پزشکی قانونی، متهمان را به محل ارتکاب جرم و رها نمودن جسد این مرحومه، منتقل کردند که در آنجا مقداری از بقایای جسد نامبرده و لباس‌های وی، کشف و جهت بررسی و اعلام نظر به اداره پزشکی قانونی استان ارسال و نظریه پزشکی قانونی اخذ شد.

 

وی اذعان داشت: حسب اعترافات متهمین در تحقیقات به عمل آمده، آن‌ها پس از ربودن مرحومه رمضانی از سه راه اسلام آباد شهرستان میاندرود، در جاده کمربندی ساری اقدام به بستن دست و پاها و دهان وی با استفاده از چسب در داخل ماشین نموده و از آنجا به جنگل‌های روستای درویشان منتقل نمودند.

 

مسئول رسیدگی به این پرونده ادامه داد: پس از انتقال مرحومه رمضانی به منطقه پیرزن بسوت روستای درویشان، متهمین ابتدا نسبت به سرقت طلاجات از وی اقدام و سپس وی را به قتل رسانده و در همان مکان رها نمودند.

 

وی انگیزه ارتکاب این عمل توسط متهمان را تنها سرقت طلا و زیورآلات از مقتول عنوان کرد و اظهارداشت: در همین زمینه، شخصی که به عنوان رابط، طلاهای دزدیده شده را از قاتلین گرفته و به فروش رساند و همچنین فردی که طلاها را با علم و اطلاع به سرقتی بودن خریداری کرد نیز به سرعت شناسایی، دستگیر و با صدور قرار تأمین مقتضی در تاریخ ۹۴/۲/۲۴ به همراه  ۲ متهم اصلی پرونده روانه زندان شدند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری در تشریح اقدامات رسیدگی به پرونده گفت: این دادسرا در کمترین زمان ممکن با دقت و سرعت لازم، رسیدگی پرونده را به پایان رساند و پرونده با صدور کیفرخواست، برای متهمین، ظرف یک روز آینده به دادگاه کیفری استان مازندران ارسال خواهد شد.

 

وی در تبیین چگونگی و چرایی این حد از سرعت در رسیدگی به این پرونده خاطرنشان کرد: اقدام سریع در خصوص رسیدگی به این پرونده، صدور حکم لازم و اجرای مجازات، خواسته همه مردم شریف منطقه بویژه مسئولان دستگاه قضایی استان و خصوصاً رئیس کل محترم دادگستری استان مازندران که از ابتدا تا کنون پیگیر این پرونده می‌باشند، بوده است.

 

وی گفت: لذا همه مصمم به اجرای سریع قانون درمورد متهمین بوده و هستند تا درس عبرتی برای دیگران شده و موجب برقراری امنیت و آرامش بین مردم منطقه گردد.

 

دادستان نکا بیان داشت: با توجه به مطالب گفته شده و با عنایت به پیگیری‌های دقیق و سریع دستگاه قضایی، انتظار می‌رود، مردم منطقه که به حق در خصوص این حادثه تلخ ابراز احساسات می‌نمایند، با رعایت صبوری به این دستگاه که مطالبه‌گر حق خود مردم است، اجازه انجام درست وظیفه و احقاق حقوق آن‌ها را بدهند.

 

مسئول رسیدگی به این پرونده با اطمینان دادن به مردم درخصوص انجام درست و مطابق قانون، ابراز داشت: مردم مطمئن باشند که دستگاه قضا نسبت به خون آن مرحومه و گرفتن حق وی و خانواده‌اش تمام تلاش خود را در جهت اجرای مجازات قانونی درمورد متهمان می‌نماید تا افرادی که به دنبال سو استفاده از فرصت‌های این چنینی از طریق دعوت به حضور در تجمعات می‌باشند، موجب خدشه‌دار شدن امنیت جامعه، برهم زدن نظم آن و سو استفاده دشمنان نظام نشوند.

 

وی از کشف و ضبط برخی وسایل ارتکاب جرم در این پرونده خبر داد و گفت: در راستای رسیدگی به این پرونده، ۳ دستگاه اتومبیل متعلق به متهمین، تبر و چاقو که بوسیله آن ها اقدام به به قتل نموده بودند، کشف و توقیف شد.

 

وی همچنین درمورد سوابق کیفری متهمین اظهارداشت: با انگشت نگاری به عمل آمده از متهمین، مشخص گردید که آن‌ها دارای هیچگونه سابقه محکومیت کیفری نبوده‌اند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری در تقدیر از نیروی انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان نکا ابراز داشت: علی‌رغم شایعات برخی مدعیان در اداره آگاهی استان مبنی بر مشارکت در شناسایی و دستگیری متهمین، اینجانب از تلاش‌های همه جانبه فرماندهی انتظامی شهرستان نکا و مأمورین پلیس آگاهی شهرستان که با انجام عملیات پلیسی دقیق به عنوان اولین مرجع، قاتلین را شناسایی و اقدام به دستگیری آن‌ها نمودند تشکر می‌کنم.

 

وی افزود: در تمام مدت ۶ روز رسیدگی به این پرونده، مأموران آگاهی و انتظامی نکا، به طور شبانه روزی در معیت دادسرا حضور فعال داشته و انجام وظیفه نمودند که این نوع از همکاری و یگیری در انجام وظایف، جای تقدیر و تشکر دارد.

 

دادستان نکا ضمناً طی هشداری تصریح کرد: به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی مردم را نسبت به برپایی تجمعات تحریک و تشویق نموده و می‌نمایند و همچنین به برخی از رسانه ها و وبسایت‌ها که از روی جهالت یا غرض ورزی، پیش از انتشار جزئیات این پرونده، توسط مقامات ذی صلاح، اقدام به انتشار مطالبی خلاف واقع و حقیقت نموده‌اند، هشدار می‌دهم که به عنوان دادستان و مدعی‌العموم این تخلفات را بررسی و با متخلفین طبق موازین قانونی برخورد خواهد شد.

 

وی به اشرار و اراذل منطقه هم هشدار داد و گفت: به عنوان مطالبه‌گر حقوق مردم به افرادی که بخواهند با ارتکاب جرائمی همانند حادثه این پرونده و نظایر آن، موجب اختلال در امنیت مردم و نظم عمومی جامعه شوند، هشدار می‌دهم که از سرنوشت قاتلین این پرونده عبرت گرفته و توجه داشته باشند که بلاشک سرگذشت متهمین این پرونده در انتظار آن‌ها خواهد بود و در اسرع وقت با شدیدترین وجه ممکن طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهارداشت: در راستای اعلام همدردی با خانواده داغدار این مرحوم، دستور لغو مراسم جشنی که به مناسبت عید مبعث پیامبر بزرگوار اسلام از مدت‌ها پیش برنامه ریزی و قرار بود در تاریخ ۹۴/۲/۲۷ در پارک مادر نکا با حضور عموم مردم برگزار گردد را صادر نموده و برگزاری این مراسم به زمان آتی موکول گردید.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری در پایان ضمن ابراز تأسف از وقوع چنین حوادثی در منطقه گفت: از طرف خودم و تمام همکاران دستگاه قضا در شهرستان نکا، مصیبت وارده را به خانواده مرحوم خدیجه رمضانی تسلیت عرض نموده و ضمن تقاضای صبری جمیل برای آنان از خداوند، اعلام می‌دارم که دستگاه قضایی شهرستان نکا و استان مازندران با تمام نیرو نسبت به رسیدگی این پرونده و اجرای مجازات متهمین در اسرع وقت اقدام خواهد نمود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =